Ga naar inhoud

Eigen hosting voor vrienden

anoniem

Aanbevolen berichten

Ik draai zelf nu me eigen webserver (apache2+php+mysql) en heb daar ook een domein aanvast. Het is niet echt serieus maar meer om te leren. Nu wil ik dat vrienden op mijn website kunnen aanmelden en zelf een website kunnen hebben, met eigen subdomein. Ik zou eerst willen weten of er mensen zijn die er ervaring mee hebben en hoe zij dit aangepakt hebben voordat ik m'n hele waslijst van eisen ga doordrukken :lol:
Link naar reactie
Als je meerdere DNS namen hebt van verschillende sites die je wilt draaien, kun je die binnen je apache server onderdelen in meerdere virtualhosts. # VirtualHost example: # Almost any Apache directive may go into a VirtualHost container. # The first VirtualHost section is used for requests without a known # server name. # #<VirtualHost1 *> # ServerAdmin webmaster@dummy-host1.example.com # DocumentRoot /www/docs/dummy-host1.example.com # ServerName dummy-host1.example.com # ErrorLog logs/dummy-host1.example.com-error_log # CustomLog logs/dummy-host1.example.com-access_log common #</VirtualHost> # #<VirtualHost2 *> # ServerAdmin webmaster@dummy-host2.example.com # DocumentRoot /www/docs/dummy-host2.example.com # ServerName dummy-host2.example.com # ErrorLog logs/dummy-host2.example.com-error_log # CustomLog logs/dummy-host2.example.com-access_log common #</VirtualHost> je moet zorgen dat: LoadModule vhost_alias_module modules/mod_vhost_alias.so & AddModule mod_vhost_alias.c geladen worden. Je kan dus op deze manier verschillende sites draaien met 1 server.
Link naar reactie
hmmm is niet helemaal wat ik bedoel. Ik dit ongeveer in mijn gedachte: iemand bezoekt m'n website. maakt account aan krijgt een subdomein op mijn website(user.domein.nl) beperkte ruimte(bv 10 mb ofzo) ftp accountje erbij vooral belangrijk is de veiligheid met php(dus dat ze gevangen zitten in hun eigen mapje) Ik heb wel lopen kloten met vhosts. Heb een tweetal subdomeinen aangemaakt die naar een mapje verwijzen en dit werkt gewoon. Tevens heb ik nu userdir aangezet (www.domein.nl/~user) opzich klinkt dit wel goed maar het lukt me niet om user.domein.nl naar www.domein.nl/~user te koppelen met vhost(dynamisch is een must) Dat van de ftp komt later wel, heeft geen prioriteit. Ik zat zelf te denken om een php script te maken dat gewoon een mapje aanmaakt in de user directory. Dit lukt me nog wel, maar hoe hou ik iemand gevangen in die dir(las ergens iets over safemode???). Dan nog een probleem: de beperkte ruimte. ik heb geen idee hoe dat werkt. Ik host op windows xp, weet niet of dat een groot probleem is? Veel vragen, dus ik hoop dat we eruit komen
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...