Ga naar inhoud

Server

anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal. Ik heb even een vraag. Ik heb op zolder een server staan een p4 2,4 mhz en 512 intern geheugen er draait exchange server, domein controller 400 gb bestandsserver en ftp en IIS op. mischien benk nog iets vergeten maar ok. Is het nou overdreven om zo snelle server boven te hebben staan en zou ik het met minder af kunnen zoja met wat.. Dan kan ik deze server namelijk weer als gewone pc gaan gebruiken. gr stefan
Link naar reactie
Ik zelf heb 2 oude machines draaien. De ene is een AMD K6-III 400 MHz met 768 MB. Hier draait Windows Server 2003, Exchange 2003, SQL Server 2000 en nog wat kleinere dingen op. De ander is een Celeron 450 MHz met 384 MB geheugen. Hier draait Windws Server 2003 en ISA server 2004 op. Het is niet supersnel, maar wel stabiel. Het werkt dus wel allemaal...
Link naar reactie
[quote:51763ae187="Leo S"]Ik zelf heb 2 oude machines draaien. De ene is een AMD K6-III 400 MHz met 768 MB. Hier draait Windows Server 2003, Exchange 2003, SQL Server 2000 en nog wat kleinere dingen op. De ander is een Celeron 450 MHz met 384 MB geheugen. Hier draait Windws Server 2003 en ISA server 2004 op. Het is niet supersnel, maar wel stabiel. Het werkt dus wel allemaal...[/quote:51763ae187] waarom draait isa niet op dezelfde server? ik wil isa server wel gaan installeren dit kan toch gewoon op dezelfde server heeft iemand trouwens een handleiding in het nederlands hoe je isa server 2004 moet installeren en instellen zodat alles ook nog werkt. dit is mij tot nu toe namelijk nog niet gelukt alvast bedankt!!
Link naar reactie
De belangrijkste reden om ISA NIET op een domain-server te instaleren is dat als men op de ISA-server binnenkomt het gehele netwerk en alle users open en bloot staan voor die gezellige hacker. :( Als je de documentatie van MS nalees, zal je zien dat zij dit afraden. En nu het stomme van MS ze leveren wel SBS en daar zit ISA dan weer wel op, welke je dan op diezelfde server kan en mag instaleren. :roll:
Link naar reactie
Een nederlandstalige site weet ik niet, maar de site waar ik regelmatig wat artikeltjes doorlees is www.isaserver.org Bovendien is ISA server 2004 helemaal niet moeilijk aan de praat te krijgen, in tegenstelling tot ISA server 2000. Je moet gewoon zorgen dat je twee netwerkkaarten in die machine hebt zitten, tijdens de setup beantwoord je de vragen die betrekking hebben op jouw netwerk en na de setup maak je een rule aan die outbound verkeer toestaat. Mocht je er echt niet uitkomen, kun je mij wel om hulp vragen...
Link naar reactie
[quote:79ac216de8="Leo S"]Een nederlandstalige site weet ik niet, maar de site waar ik regelmatig wat artikeltjes doorlees is www.isaserver.org Bovendien is ISA server 2004 helemaal niet moeilijk aan de praat te krijgen, in tegenstelling tot ISA server 2000. Je moet gewoon zorgen dat je twee netwerkkaarten in die machine hebt zitten, tijdens de setup beantwoord je de vragen die betrekking hebben op jouw netwerk en na de setup maak je een rule aan die outbound verkeer toestaat. Mocht je er echt niet uitkomen, kun je mij wel om hulp vragen...[/quote:79ac216de8] Even voor de duidelijkheid kan ik isa nou wel op mijn server installeren wat ook mijn domeincontroller is? Ik hoop dat ik snel antwoord krijg dan ga ik vandaag aan de gang heb vrij vandaag. Alvast bedankt he! Gr. Stefan
Link naar reactie
[quote:223648b6fa="sjouken"]Antwoord staat in mijn voorgaande reply.... Dus [u:223648b6fa][i:223648b6fa][b:223648b6fa]JA[/b:223648b6fa][/i:223648b6fa][/u:223648b6fa] Maar zoals verderop staat vermeld is dit niet zo verstandig.[/quote:223648b6fa] Maar waarom zou microsoft iets samen leveren terwijl het niet samen kan? En Isa 2004 is toch tegen hackers.. Zou wel erg slecht zijn als dit hackers doorlaat. En het zou ook niet echt een goedkope oplossing zijn om 2 servers te gaan draaien vind je niet... Maar ik ga isa 2004 dan installeren beter iets dan zoals nu niks..
Link naar reactie
Het kan best allemaal op één server geinstalleerd worden, technisch gezien, maar het is alleen af te raden. Dat Microsoft een alles-in-één-product op de mark heeft gezet wil nog niet zeggen dat je maar meteen alles op één machine moet gaan draaien. Ik zelf zou geen firewall op mijn domain controller willen draaien, laat staan ISA-server. Je moet toch na de installatie van ISA-server 2004 in de system policy een en ander toestaan, anders kunnen je werkstations problemen krijgen met inloggen. Bovendien is het een behoorlijk zware belasting voor je server, die het toch al zo zwaar heeft, omdat ie domain controller is. Nogmaals, ik raad het je af...
Link naar reactie
[quote:44ad119f67="rolfb"][quote:44ad119f67="crazyme"] Maar waarom zou microsoft iets samen leveren terwijl het niet samen kan? ..[/quote:44ad119f67] $$$$$$$ veiligheid en Micro$oft...[/quote:44ad119f67] Erg kort door de bocht niet? Wat denk je dat de heren MKB (waarvoor SBS bedoelt is) vinden van het betalen van licenties. En nu niet meteen zeggen dat het MS geld opleverd, want het gros der mensheid kan niet of slecht met Linux overweg (wat dan een gratis variant is). Een van de voordelen van SBS dat je alles ineen heb, waaronder SQL, ISA en je domaincontroller. Als je dat stuk voor stuk ga aanschaffen... tel uit je "uitgaven". Als je Novel neemt waar ook heel veel in zit en dan kijk naar de kosten ben je ongeveer net zoveel kwijt, alleen moet je wel MySQL en PHP gebruiken (als ze het nog ondersteunen), waar vast weer bepaalde pakketten niet mee kunnen draaien (boekhoudpakketten zullen er vast wel zijn, hoewel ik vermoed dat het minder wordt.) En als je ooit iets ga opzetten voor een MKB-er zijn over het algemeen zijn/haar eerste woorden "geen cent te veel hoor", vele zeeuwsmeisjes :lol: of de andere... Zo goedkoop mogelijk. Misschien een leuk voorstel voor hun: Laat die heren dan ook verstandig worden en samen een collectief/stichting oid oprichten waarbij ze dat soort zaken gezamelijk kunnen delen, wordt het goedkoper EN zijn ze veiliger af.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...