anoniem Geplaatst: 22 januari 2005 Delen Geplaatst: 22 januari 2005 Ik heb in computer totaal het artikel gelezen om een ftp server op te zetten. Ik heb Filezilla als Client gedownload en Filezilla server als ftp server. Ik heb daar m'n beheerder wachtwoord ingevoerd. Ik heb een groep gemaakt die gasten heet. Ze hebben toegang tot 2 mappen. Dan heb ik een user aangemaakt met de naam gast zonder wachtwoord. Ik heb al geprobeerd in te loggen, maar dat lukt niet. Het is zo dat ik thuis een draadloze netwerkverbinding heb, met een draadloze adsl router. En ik heb 2 computers, die verbonden zijn met de router. Als ik filezilla server open, wordt er gevraagd een server in te voeren, deze is standaard 127.0.0.1. Welk ip-adres moet ik hier invoeren, van de router of mijn internet verbinding(deze kun je toch vinden op www.whatismyip.com?). En zijn er dan nog meer extra instellingen die ik moet doorvoeren, want in de settings, kun je ip bindings invoeren, ik heb geen flauw idee wat dat betekent. Wie kan mij helpen? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 22 januari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 22 januari 2005 Je hebt een router in die router moet je jou computer forwarden(waar de server op staat) en je moet je FTP poort openzetten in de router(dat is dus poort 21) en dan kan je als het goed is inloggen van buitenaf :wink: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 22 januari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 22 januari 2005 [quote:a8a770bd9f="samkaya"]........................................ ........................................................................................................ En zijn er dan nog meer extra instellingen die ik moet doorvoeren, want in de settings, kun je ip bindings invoeren, ik heb geen flauw idee wat dat betekent. Wie kan mij helpen?[/quote:a8a770bd9f] Ip-bindings slaat op de koppeling van het TCP/IP 'gebeuren' met een netwerk-adapter. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 23 januari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 23 januari 2005 Oke ik heb het nu werken. Ik heb poort 21 geopend en ik kan nu via filezilla op mijn ftp server komen. Ik heb in filezilla server een user aangemaakt en via die log ik in. Alleen ik zie geen mappen staan. Terwijl ik bij de user in filezilla server toch wel mappen toegevoegd aan de map FTP HOME, ik heb een snelkoppeling neergezet in de map naar mijn muziekbestanden. Maar als ik inlog via filezilla zie ik geen mappen staan, hoe kan dat? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 24 januari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 24 januari 2005 mss moet je rechten instellen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 1 februari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 1 februari 2005 hoi, ik heb sins kort ook Filezilla maar ik krijg me niet ingelogt hij zegt dat hij niet kan verbinden met de server :-? ik heb poort 21 open gezet van mijn router maar dat moet het probleem niet zijn wie kan mij helpen? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 1 februari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 1 februari 2005 Gebruik SERV-U is veel beter. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 19 februari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 19 februari 2005 hallo, ik wil graag een server beginnen voor in een netwerk (teminste proberen) wat moet ik doen ?? moet ik een aparte router ofzo neer zetten en daar aan vast de modem?? Kan iemand me het vertellen?? als iemand het me uitlegt zal ik blij zijn :D . Gr. Bram Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 19 februari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 19 februari 2005 [quote:61e9b11852="bram26"]hallo, ik wil graag een server beginnen voor in een netwerk (teminste proberen) wat moet ik doen ?? moet ik een aparte router ofzo neer zetten en daar aan vast de modem?? Kan iemand me het vertellen?? als iemand het me uitlegt zal ik blij zijn :D . Gr. Bram[/quote:61e9b11852] Nee, je installeert gewoon een FTP server op een pc die bijna altijd aanstaat. Een goede server is serv-u of filezilla. Vervolgens kun je lokaal connecten naar die server via het interne IP adres van de pc. Dat is meestal iets van 192.168.*.* of 10.0.*.* op poortje 21. Wil je die server van buitenaf benaderen, dan moet je in de router de inkomende poort 21 forwarden naar de ftpserver. That's all. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 maart 2005 Auteur Delen Geplaatst: 4 maart 2005 Als je vanaf jouw eigen netwerk de server wilt benaderen is het invullen van het ip adres van jouw servercomputer plus poortnummer 21 voldoende. Jouw internet ip adres is alleen relevant als je van buitenaf in wilt loggen. Ik heb op mijn server geen snelkoppelingen geplaatst, wel mappen en submappen op één partitie, vervolgens kun je per groep de rechten en wat zij als homemap te zien krijgen instellen, in deze groepen kun je vervolgens de personen aangeven met de door jou toegewezen passwords zodat deze op jouw server kunnen inloggen. Bij deze gebruikers zijn dan hun rechten al gedefinieerd door de groepen waarin ze zitten. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen