anoniem Geplaatst: 20 januari 2005 Delen Geplaatst: 20 januari 2005 Problemen met het netwerk met b.g. server. Men heeft alle ip adressen handmatig ingevoerd. Maar er zijn steeds problemen met de verbinding. Is het niet beter om dit de dhcp server te laten doen, om de verbinding beter te laten functioneren? Persoonlijk heb ik nooit met Server 2003 gewerkt, vandaar mijn vraag. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 20 januari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 20 januari 2005 Ik zou er zowiezo voor kiezen om DHCP te gebruiken. Je kan hier het routeradres en bijv DNS en WINS ook meegeven. Configureert dus makkelijker. Als er een nieuwe pc bijkomt is het inprikken en gaan. Ik zou dus zeker zeggen: ja doen! Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 24 januari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 24 januari 2005 Wat is precies het probleem?, kan je helemaal geen verbinding krijgen of af en toe wel? aan de hand daarvan kunnen we je misschien verder helpen. en oh ja, ik zou oook voor DHCP kiezen , is veel makkelijker :lol: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 24 januari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 24 januari 2005 Op onwillekeurige momenten valt de internetverbinding weg. Router is een SMC 7804. Soms uren goed en dan valt ie plotseling weer weg. Ook valt de verbinding met de server zo af en toe weg. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 24 januari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 24 januari 2005 Systeeembeheerder is voorstander van statische ip-adressen. Heeft al drie andere routers geprobeerd, zegt hij, maar verbinding blijft maar wegvallen af en toe. Medewerkers worden wel onderhand wanhopig van deze situatie. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen