Ga naar inhoud

policies in windows 2000 server met win98 clients ?


anoniem

Aanbevolen berichten

Hoi, ik heb een vraag over een systeem wat ik zelf niet gebouwd heb maar wat niet lekker loopt. De situtaie is als volgt : - windows 2000 server ( Domain controller, file en printer server ) - windows 98 clients - internet connectie via kabel - Vigor router acterend als DHCP en internet toegang. Zoals gezegd acteert de server als login controller. De clients draaien onder windows 98, welke een beperkte toegang hebben als gebruikers ingelogd zijn. Nu komt het : als ik de clients opstart in de veilige modus kan ik nog steeds niet bij de instellingen. De vraag is : worden de beperkingen ingesteld en opgehaald van de server of zijn deze beperkingen ( policies ) ingesteld op de 98 clients ? Indien het het laatse is, hoe kan ik dit ongedaan maken ? Alvast bedankt.
Link naar reactie
Dat kan allebei, waarschijnlijk krijgen de clients via een loginscript en een extra programmatje (wat op de client en de server staat) de rechten toegewezen. De rechten worden over het algemeen geregeld met poledit. http://www.zisman.ca/poledit/ Als je niet de juiste rechten hebt is dit eenvoudig te omzeilen (ff googelen).
Link naar reactie
In veilige modus log je lokaal op het werkstation in. Dit geeft hetzelfde resultaat als wanneer je normaal opstart escape indrukt in het inlogvenster. De computer logt dan niet in op het netwerk en krijgt dan ook geen login-script. Als je nu nog steeds geen rechten hebt om instellingen te wijzigen, wordt alles dus lokaal op het werkstation geregeld. Je zou dan inderdaad met behulp van poledit een en ander moeten kunnen wijzigen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...