Ga naar inhoud

Al gesorteerde mail ophalen

anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb het volgende probleem. Ik ga binnenkort mijn netwerk omgooien waarbij de taken verdeeld gaan worden over 2 servers. Eerst was er 1 server die alles regelde (Domein, FTP, File enz enz.) Deze werd erg zwaar belast en daarom wil ik er nu een 2e bij plaatsen. Nu hier mijn probleem: Ik wil server 1 (Linux)laten werken als een server-gateway die ook de mail ophaald en als FTP en webserver draait. Server 2 moet alles voor het interne netwerk gaan regelen (Domein, printer, file) Nu wil ik op Server 2 (Windows 2003)Exchange gaan installeren waar mijn clients zich op kunnen aanmelden. Hun E-mail wordt echter al gesorteerd bij server 1 Kan ik Exchange op 1 of andere manier wijsmaken dat hij de 2e mailserver in het netwerk is (erbij rekening houdende dat server 1 Linux is)??? Alvast bedankt voor jullie antwoord
Link naar reactie
Dat kan, als je onder linux mailboxen aanmaakt welke dmv POP geleegd worden kan je deze door exchange laten ophalen (dmv de pop connector) Uitgaand e-mail verkeer kan je direct door exchange laten verzenden maar je kan ook in exchange aangeven dat deze de mail moet routen over een smarthost oid. Het sorteren van de mail is niet zo'n zware klus, waarom laat je dit niet door exchange zelf doen?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Populaire leden

Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

• Leden

Geen leden om te tonen

• Nieuwe aanmaken...