anoniem Geplaatst: 6 januari 2005 Delen Geplaatst: 6 januari 2005 Wie kan mij helpen, op een begrijpelijke manier aub, met het configureren van Sendmail? De server draait Fedora. Sendmail is operationeel in de zin dat email verstuurd kan worden. Via de Virtual users kan er ook ontvangen worden, dit wordt dan doorgestuurd naar andere mailadressen. Ik wil echter heel graag popboxen aanmaken. En daar kom ik, en een aantal andere sukkels, niet uit. Kan het eigenlijk wel??? Zo ja, dan graag een duidelijke beschrijving over de te volgen stappen. Alvast dank voor de hulp. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 7 januari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 7 januari 2005 je hoeft op zich geen "popboxen" aan te maken; je zorgt dat de mail wordt geforward van user@domein.nl naar user op de server (dat is dan een map op /home/user/mail ofzo). Vervolgens draai je een popserver, en op de client vul je username, password en IP van de server in. Als dit niet voldoende is, post dan effe een stuk /var/log/maillog Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 7 januari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 7 januari 2005 ok, ik moet dus een popserver installeren? Tips? Wat is een goede? Betekent natuurlijk wel dat ik voor iedere mailaccount een gebruiker zal moeten aanmaken neem ik aan? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 10 januari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 10 januari 2005 Hoeft niet perse; je kan gebruik maken van aliases. Dat zijn mailadressen die in een andere mailbox worden afgeleverd: bv mailadres piet@snot.com gaat naar user piet maar je kan instellen dat pietje@snot.com ook naar user piet gaat. etc. Vwb welke server je moet gebruiken... Kijk eens in de documentatie van je distro welke standaard wordt geleverd; die zal wschlk het beste integreren. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen