Ga naar inhoud

Sendmail configureren met pop

anoniem

Aanbevolen berichten

Wie kan mij helpen, op een begrijpelijke manier aub, met het configureren van Sendmail? De server draait Fedora. Sendmail is operationeel in de zin dat email verstuurd kan worden. Via de Virtual users kan er ook ontvangen worden, dit wordt dan doorgestuurd naar andere mailadressen. Ik wil echter heel graag popboxen aanmaken. En daar kom ik, en een aantal andere sukkels, niet uit. Kan het eigenlijk wel??? Zo ja, dan graag een duidelijke beschrijving over de te volgen stappen. Alvast dank voor de hulp.
Link naar reactie
je hoeft op zich geen "popboxen" aan te maken; je zorgt dat de mail wordt geforward van user@domein.nl naar user op de server (dat is dan een map op /home/user/mail ofzo). Vervolgens draai je een popserver, en op de client vul je username, password en IP van de server in. Als dit niet voldoende is, post dan effe een stuk /var/log/maillog
Link naar reactie
Hoeft niet perse; je kan gebruik maken van aliases. Dat zijn mailadressen die in een andere mailbox worden afgeleverd: bv mailadres piet@snot.com gaat naar user piet maar je kan instellen dat pietje@snot.com ook naar user piet gaat. etc. Vwb welke server je moet gebruiken... Kijk eens in de documentatie van je distro welke standaard wordt geleverd; die zal wschlk het beste integreren.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Populaire leden

Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

• Leden

Geen leden om te tonen

• Nieuwe aanmaken...