anoniem Geplaatst: 3 januari 2005 Delen Geplaatst: 3 januari 2005 Hallo en voor een ieder nog de beste wensen, Is het mogelijk om een beveiligde ftp verbinding op te zetten met een Bullet FTP server?? Zo ja, hoe is dat te regelen? Is dat aan de cliënt of de server kant?? Zo nee, jammer ;-) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 3 januari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 3 januari 2005 Password beveiliging zal wel niet veilig genoeg zijn? Dat kan namelijk eenvoudig met Bulletproof FTP Server. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 3 januari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 3 januari 2005 Ja, dat is bekend. Maar wachtwoord en gebruikersnaam alsook data wordt (zo ik heb begrepen) in plain text verstuurd over internet. Dacht dat het veiliger moet kunnen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 januari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 4 januari 2005 Voorzover ik weet gaat secure ftp via ssh (secure shell, 'beveiligd telnet'), en dus niet via een ftp server. Secure ftp bestaat eigenlijk ook niet, het is scp (secure copy protocol). Scp gaat volledig met met encryptie (net als ssl), en is dus een stuk veiliger dan alleen een wachtwoord. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 januari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 4 januari 2005 Is er zoiets te creeëren op een w2k3 server zodat er bestanden uitgewisseld kunnen worden vergelijkbaar met ftp? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 januari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 4 januari 2005 Als win2k3 een ssh server bevat, zou dat geen probleem moeten zijn. En anders moet je dus op zoek naar een ssh server die onder win2k3 draait. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 5 januari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 5 januari 2005 Ik zal daar eens wat dieper op ingaan en meer informatie gaan zoeken. Zou nu zo niet weten welke mogelijkheden er standaard voor zijn en welke niet. Bedankt in ieder geval. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 6 januari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 6 januari 2005 Kijk eens of hier wat interessants tussen zit. http://www.google.nl/search?q=scp+faq Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 10 januari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 10 januari 2005 Als je SSH op de server zet en met PUTTY een key aanmaakt, kan je in combinatie met WS_FTP PRO versie 9 of WINSCP gewoon een beveiligde server opzetten. Dan moet je wel een verwijzing naar de key maken in WS_FTP PRO Dit gaat volgens mij alleen maar met versie 9 Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen