Ga naar inhoud

FTP SERVER

anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo, Ik heb een vraag over mijn FTP Server . Ik heb een netwerk en als ik op een andere computer in mijn Netwerk op mijn PC wil kijken dus de ftp server dan moet ik een wachtwoord in typen maar ik weet niet welke dat is , en ik heb hem nooit volgens mij hoeven instellen , maar weet iemand hoe je zoon wachtwoord in kan stellen??? Groetjes Bram.
Link naar reactie
Komt ie beste Bram: Na jou bericht te hebben gelezen, ga ik er vanuit dat jij het hebt over twee computers met een Windows besturingssysteem. Om via het netwerk naar bestanden van computer A naar computer B te gaan, klik jij via 'Mijn netwerklocaties' naar de computer en probeer je een gedeelde schijf te bereiken. Prima. Zorg ervoor dat op computer B een gebruikersnaam en wachtwoord aangemaakt zijn, zodat je gemakkelijk in kan loggen. Dit heet geen 'FTP-server', en heeft hier ook niets mee te maken. - - - Andere mogelijkheid die je bedoelt: Via je webbrowser (bv Internet Explorer) probeer jij een ftp-account te bereiken. Voorbeeld: ftp://jeftpaccount.nl . Na een keer dit bezocht te hebben, staat deze url vaak ook in je 'Mijn netwerklocaties'. Hier probeer jij inderdaad via FTP een server te bereiken. Wachtwoord en/of gebruikersnaam kunnen wij uiteraard niet weten. Daar moet je bij je provider voor zijn. [b:139dc044fd]Let op[/b:139dc044fd] Ik heb het hier over twee totaal verschillende dingen. Pas je bericht aan en geef wat meer informatie, want hier snapt niemand wat van. d.
Link naar reactie
Nou, we komen al een heel eind Bram. Als je nu eens opgeeft wat voor computers je gebruikt, kunnen we dat probleempje zo fixen. Dus: - Welk besturingssysteem gebruik je? - Heb je mappen gedeeld? - Alle protocollen in gebruik? - Staat printer/mappen delen aan? Tip: - Al eens gebruikersnaam 'Administrator' ingevuld, wachtwoord leeggelaten en op OK gedrukt?
Link naar reactie
Kijk even op je Win XP Pro computer welke accounts er allemaal bestaan: - Administrator? - Jij? - Andere familie? Zoniet, maak voor jezelf even een account aan met dezelfde gebruikersnaam en wachtwoord als jouw Win 98 SE computer. Start de computers even opnieuw op en gebruik je nieuwe wachtwoord en gebuikersnaam om in de Win XP Pro machine te komen. [b:42d48a6100]Verder[/b:42d48a6100] Protocollen zorgen voor de netwerkcommunicatie tussen pc's (Via netwerk, internet, printer etc) . Jij moet in ieder geval [url=http://nl.wikipedia.org/wiki/TCP/IP]TCP/IP[/url]-protocol hebben geïnstalleerd. Aangezien je een gebruikersnaam in moet vullen, denk ik dat deze geïnstalleerd.
Link naar reactie
Wat Dilbert bedoelt is dat je op de WinXP machine een gebruikersaccount aan moet maken, die dezeflde naam en wachtwoord heef als die je op de Win98 machine gebruikt om je aan te melden. En dan niet vergeten te kijken of die gebruiker de te benaderen share ook daadwerkelijk mag benaderen. Zoniet dan moet je die account toevoegen aan de share.
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Wel enigszins bejaard artikel, maar bedoeld om een indruk te krijgen van hoe een server gebouwd wordt en uit welke componenten die bestaat - zie URL http://www.hardwareanalysis.com/content/article/1549/ Hopelijk dat er een professional aanwezig is die je kan verwijzen naar een recent artikel over het bouwen van een server volgens de laatste inzichten.
Link naar reactie
  • 1 maand later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...