anoniem Geplaatst: 13 december 2004 Delen Geplaatst: 13 december 2004 Ik krijg voordurend deze meldingen in mijn log: Error 0x80040108 occurred while rendering message 0001-00000000ae95 for download for user <username> Deze fouten krijg ik binnen op verschillende mailboxen... De gebruiker krijgt meestal ook een foutmelding en outlook expresse weigert dan meestal om nog verder te downloaden. Als ik via Outlook webacces kijk staan er dan berichten in met de titel "Mail_Delivery_Failed" of "Mail_Error" (Die NIET te downloaden zijn) ... Als ik deze weggooi dan is het probleem tijdelijk opgelost. Om dit probleem op te lossen heb ik al een nieuwe Windows 2003 server geinstalleerd met een nieuwe Exchange 2003. (Had eerst Exchange 2000 met Windows 2000 Server) Dit heeft dus niet gewerkt. Heeft iemand enig idee ??? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 13 december 2004 Auteur Delen Geplaatst: 13 december 2004 Aan het onderwerp te zien zijn dit mailtjes met het Sober.I virus erin. Gebruik je een virusscanner voor Exchange? Zo ja, welke? Ook Exchange zelf heeft een ingebouwde virusscanengine. Deze kun je uitschakelen door in je registry te gaan naar HKLM\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\MSExchangeIS\VirusScan Hier heb je een Value met de naam Enabled. Als je deze op 0 zet en daarna je information store herstart, is de ingebouwde engine uitgeschakeld. Als je echter een virusscanner voor Exchange hebt draaien moeten er hier ook verwijzingen genoemd worden naar die virusscanner en moet Enabled op 1 blijven staan. Controleer dan je virusscanner of deze nog goed zijn werk doet. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 13 december 2004 Auteur Delen Geplaatst: 13 december 2004 Ik gebruik Symantec mail Security for Exchange 4.5 Het zou inderdaad een worm/virus kunnen zijn, alleen lijkt mij dat dit dan weggesmeten moet worden inplaats van het te laten staan... Ik heb in de log-file wel heel veel van dit soort berichten staan: Symantec Antivirus Threat Found!Threat: W32.Netsky.Z@mm!enc in File: C:\Program Files\Exchsrvr\Mailroot\vsi 1\Queue\NTFS_d4d903b001c4e1280000022d.EML by: Auto-Protect scan. Action: Clean failed : Quarantine failed : Access denied. Action Description: The file was left unchanged. Het lijkt erop dat Symantec antivirus mail gaat scannen terwijl ik hier symantec mail-security voor heb. Ik heb het nu ingesteld dat de map "C:\Program Files\Exchsrvr\Mailroot\vsi 1" niet meer gescant mag worden door symantec antivirus. Dus ik hoop dat hiermee het probleem is opgelost. Bedankt voor de info... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 13 december 2004 Auteur Delen Geplaatst: 13 december 2004 Het heeft nog niet geholpen. De berichtjes hebben ook deze kop: Re: Message Error Fwd: Warning again Mail Delivery (fairlure <e-mailadres>) Re: Failure Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen