anoniem Geplaatst: 10 december 2004 Delen Geplaatst: 10 december 2004 Ik heb al een poos een clarkconnect box draaien, draait prima opzich, maar nu zijn er 2 dingen die ik niet voor elkaar krijg. 1 Mijn webserver benader ik nu via WinSCP, via poort 22... Dit werkt echter niet via internet, ik heb poort 22 naar de box geforward, dus daar kan het niet aan liggen. Omdat FTP makkelijker is, zou ik dit graag gebruiken, ik kan de bestanden op mijn webserver dan ook van buitenaf veranderen. Ik heb al geprobeert een ftp acount aan te maken met als home-map de var/www/html map in te stellen, maar dan heb ik helemaal geen rechten. Dus de vraag is, weet iemand hoe ik via ftp in de map /html kom, en dat ik ook rechten heb 2 Ik was eens aan ut browsen door die admin tool, en toen viel mijn oog op de mailserver... Ik dat ding ingesteld en een acount aangemaakt. Poorten geforward voor SMTP en POP. Ik heb ook een domein naam.... blabla.info... Hierin heb ik ingesteld dat de berichten geforward worden naar dotcpu@blabla.pointclark.net. Het mail versturen werkt wel, ik verstuur ze naar mijn hotmail acount, en daar komen ze ook gewoon aan... Reply ik hierop, ontvang ik echter niets... Weet iemand hoe ik de SMTP server goed kan instellen zodat ik mail kan ontvangen ? Ik hoop dat iemand een antwoord op mijn vragen heeft ! Dot-cpu Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 13 december 2004 Auteur Delen Geplaatst: 13 december 2004 1) waarom benader je je webserver op poort 22? 80 is gebruikelijk, 81 of 8080 als alternatief... Probeer dat eens? 2) post eens een relevant deel uit /var/log/maillog, dat helpt een boel... Valkuil: localhost.localdomain (127.0.0.1) moet toegevoegd zijn aan de trusted networks, omdat inkomende mail "lokaal" wordt afgeleverd (mail komt binnen voor je domain blabla.info, maar wordt afgeleverd aan je lokale domein...) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 13 december 2004 Auteur Delen Geplaatst: 13 december 2004 ik bedoel om bestanden op mijn webserver te zetten... het programma WinSCP werkt via port 22... het is een soort ftp programma, maar werkt niet via internet... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 13 december 2004 Auteur Delen Geplaatst: 13 december 2004 Ah, oke. Als winscp intern wel werkt, en extern niet, kan het 2 dingen betekenen: - de portforwarding is niet juist (maar dat schrijf je van wel) of - op de externe pc/netwerk (je werk/school?) wordt poort 22 naar buiten geblokt. Maar in beide gevallen zal ftp dan ook niet werken, want dat gaat ook over poort 22. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 13 december 2004 Auteur Delen Geplaatst: 13 december 2004 ja het is mijn school... En ik denk idd dat die poort geblokt wordt... want als ik probeer in te loggen met een ftp client op poort 22, krijg ik wel reactie, alleen hij timed-out... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 13 december 2004 Auteur Delen Geplaatst: 13 december 2004 wat is dan de reactie? want dat zou juist erop kunnen wijzen dat de poort _niet_ geblokt wordt... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 13 december 2004 Auteur Delen Geplaatst: 13 december 2004 ik krijg het volgende te zien: [code:1:d97200c5ee] SmartFTP v1.0.982.36 Resolving host name 212.64.**.**... Connecting to (212.64.**.**) -> IP: 212.64.**.** PORT: 22 Connected to (212.64.**.**) -> Time = 157ms Socket connected waiting for login sequence. SSH-1.99-OpenSSH_3.5p1 Connection timeout. No response from server. Cannot login waiting to retry (30s)... [/code:1:d97200c5ee] Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 13 december 2004 Auteur Delen Geplaatst: 13 december 2004 op school gebruik ik trouwens mijn eigen laptop... op deze laptop werkt winscp thuis wel, dus daar zal het niet aan liggen... op school loopt WinSCP gewoon vast als ik naar de host probeer te connecten... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 13 december 2004 Auteur Delen Geplaatst: 13 december 2004 ik denk (maar weet het niet zeker) dat op zich connecten op poort 22 goed gaat (je log zegt immers dattie connected is) maar dat dan over een andere poort de beveiligde verbinding wordt gemaakt (open-ssh) en dat dat niet lukt. Als het uitlsuitend gaat om html files voor je website, zou je dat evt op een onbeveiligd emanier kunnen doen (ftp noemde je als alternatief; dat is ook onbeveiligd...) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 13 december 2004 Auteur Delen Geplaatst: 13 december 2004 dat is het um nou juist... ik wil het juist via ftp doen, maar het lukt me niet om een user met de juiste rechten aan te maken voor de map waar de html/php bestanden staan.. In eerste instantie was het de bedoeling om de webserver via ftp te regelen, dit lukte niet, en toen heeft iemand mij WinSCP aanbevolen... Omdat ik voorheen alleen thuis dingen naar mijn server stuurde, was dit voldoende, maar nu dus niet meer... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 14 december 2004 Auteur Delen Geplaatst: 14 december 2004 Heb je webmin geinstalleerd op je cc-box? If not, dan kan ik het je aanraden: ook grafische config maar met veel meer mogelijkheden dan de standaard webinterface van cc. Als je het niet weet; probeer https://intern.ip.adres:10000 hier kan je bij de config van proftpd de default dir van een ftp user aanpassen. da's denk ik wat je zoekt... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 14 december 2004 Auteur Delen Geplaatst: 14 december 2004 webmin staat erop ja ! ik ga ut morgen proberen :) server staat nu uit (btje aso t.o.v me pa en ma :P dat ding maakt nogal veel lawaai :-? 60mm fan @ full speed is niet om aan te horen... ) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 18 december 2004 Auteur Delen Geplaatst: 18 december 2004 hmmmz... ik heb webmin en usermin helemaal afgezocht naar mogelijkheden om users in te stellen en/of schrijfrechten in bepaalde mappen te geven... Ik kan niets vinden :( Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen