Ga naar inhoud

Mail en FTP Server op ClarkConnect

anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb al een poos een clarkconnect box draaien, draait prima opzich, maar nu zijn er 2 dingen die ik niet voor elkaar krijg. 1 Mijn webserver benader ik nu via WinSCP, via poort 22... Dit werkt echter niet via internet, ik heb poort 22 naar de box geforward, dus daar kan het niet aan liggen. Omdat FTP makkelijker is, zou ik dit graag gebruiken, ik kan de bestanden op mijn webserver dan ook van buitenaf veranderen. Ik heb al geprobeert een ftp acount aan te maken met als home-map de var/www/html map in te stellen, maar dan heb ik helemaal geen rechten. Dus de vraag is, weet iemand hoe ik via ftp in de map /html kom, en dat ik ook rechten heb 2 Ik was eens aan ut browsen door die admin tool, en toen viel mijn oog op de mailserver... Ik dat ding ingesteld en een acount aangemaakt. Poorten geforward voor SMTP en POP. Ik heb ook een domein naam.... blabla.info... Hierin heb ik ingesteld dat de berichten geforward worden naar dotcpu@blabla.pointclark.net. Het mail versturen werkt wel, ik verstuur ze naar mijn hotmail acount, en daar komen ze ook gewoon aan... Reply ik hierop, ontvang ik echter niets... Weet iemand hoe ik de SMTP server goed kan instellen zodat ik mail kan ontvangen ? Ik hoop dat iemand een antwoord op mijn vragen heeft ! Dot-cpu
Link naar reactie
1) waarom benader je je webserver op poort 22? 80 is gebruikelijk, 81 of 8080 als alternatief... Probeer dat eens? 2) post eens een relevant deel uit /var/log/maillog, dat helpt een boel... Valkuil: localhost.localdomain (127.0.0.1) moet toegevoegd zijn aan de trusted networks, omdat inkomende mail "lokaal" wordt afgeleverd (mail komt binnen voor je domain blabla.info, maar wordt afgeleverd aan je lokale domein...)
Link naar reactie
ik krijg het volgende te zien: [code:1:d97200c5ee] SmartFTP v1.0.982.36 Resolving host name 212.64.**.**... Connecting to (212.64.**.**) -> IP: 212.64.**.** PORT: 22 Connected to (212.64.**.**) -> Time = 157ms Socket connected waiting for login sequence. SSH-1.99-OpenSSH_3.5p1 Connection timeout. No response from server. Cannot login waiting to retry (30s)... [/code:1:d97200c5ee]
Link naar reactie
ik denk (maar weet het niet zeker) dat op zich connecten op poort 22 goed gaat (je log zegt immers dattie connected is) maar dat dan over een andere poort de beveiligde verbinding wordt gemaakt (open-ssh) en dat dat niet lukt. Als het uitlsuitend gaat om html files voor je website, zou je dat evt op een onbeveiligd emanier kunnen doen (ftp noemde je als alternatief; dat is ook onbeveiligd...)
Link naar reactie
dat is het um nou juist... ik wil het juist via ftp doen, maar het lukt me niet om een user met de juiste rechten aan te maken voor de map waar de html/php bestanden staan.. In eerste instantie was het de bedoeling om de webserver via ftp te regelen, dit lukte niet, en toen heeft iemand mij WinSCP aanbevolen... Omdat ik voorheen alleen thuis dingen naar mijn server stuurde, was dit voldoende, maar nu dus niet meer...
Link naar reactie
Heb je webmin geinstalleerd op je cc-box? If not, dan kan ik het je aanraden: ook grafische config maar met veel meer mogelijkheden dan de standaard webinterface van cc. Als je het niet weet; probeer https://intern.ip.adres:10000 hier kan je bij de config van proftpd de default dir van een ftp user aanpassen. da's denk ik wat je zoekt...
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Populaire leden

Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

• Leden

Geen leden om te tonen

• Nieuwe aanmaken...