anoniem Geplaatst: 19 november 2004 Delen Geplaatst: 19 november 2004 Er liggen momenteel plannen om een interactieve website te bouwen met behulp van PHP en MySQL. Wat gaat deze te bouwen applicatie doen? - De database wordt gevuld met ongeveer 4000 records. - Vanuit deze records worden doormiddel van queries steeds lijsten gemaakt. De selectie moet tussentijds steeds opgeslagen worden. De lijsten worden gepresenteerd in een HTML tabel. Er zullen ongeveer maximaal 5 gebruikers te gelijkertijd dit werk verrichten. Is dit een zware applicatie die een zware server behoeft of is een simpele server genoeg? Het lijkt me in iedergeval verstandig om joins e.d. te vermijden. Als ik te weinig informatie heb gegeven hoor ik het graag. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 19 november 2004 Auteur Delen Geplaatst: 19 november 2004 4000 records is niks voor een mysql database. Als die tussentijdse lijsten niet meer bewerkt of bewaard hoeven te worden, zou je die ook kunnen cachen als text/html bestand. En die na verloop van tijd met een cronjob wissen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 19 november 2004 Auteur Delen Geplaatst: 19 november 2004 Verplaatst van "Communicatie & hosting" naar "Servers". Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 19 november 2004 Auteur Delen Geplaatst: 19 november 2004 [quote:632b5349f9="gerben"]4000 records is niks voor een mysql database. Als die tussentijdse lijsten niet meer bewerkt of bewaard hoeven te worden, zou je die ook kunnen cachen als text/html bestand. En die na verloop van tijd met een cronjob wissen.[/quote:632b5349f9] Die lijsten wijzigingen wel regelmatig. Deze wijzigingen worden door één beheerder uitgevoerd. De uitvoer bestaat wel uit een HTML bestand. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 19 november 2004 Auteur Delen Geplaatst: 19 november 2004 mij lijkt een mysql database icm emt php een prima oplossing. Zoals de oude rot al aangaf, 4000 records is peanuts voor mysql en php. Een simpelle server zal dus volstaan (uitgaande dat je records een normaal volume hebben). Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 19 november 2004 Auteur Delen Geplaatst: 19 november 2004 Super, dat weet ik voorlopig even genoeg. Bedankt beiden. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 19 november 2004 Auteur Delen Geplaatst: 19 november 2004 Waarom dan ook geen joins? een behoorlijke indeling met primary en secondairy keys geven je ook de snelheid die je nodig heb met het joinen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 24 november 2004 Auteur Delen Geplaatst: 24 november 2004 Ik hoorde vandaag dat de Hoster niet Apache op de dedicated server naast een .net server wil installeren. Wat zou daar het probleem van wezen? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 24 november 2004 Auteur Delen Geplaatst: 24 november 2004 even leuk om het over die records te hebben. 4000 is peanuts hoor ik net zeggen. nu, ik dus even in phpmyadmin gedoken van het thuisservertje. wat denk je: ruim 497.000 records in een phpBB forumpje. 8) nooit heb ik op getallen gelet, maar nu vind ik 'bijna een half miljoen' best stoer klinken. hihi Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 24 november 2004 Auteur Delen Geplaatst: 24 november 2004 Heb het eens voor je bekeken op het phpBBforum waar ik gedeeltelijk verantwoordelijk voor ben: De tabel met posts: [b:e30ab75936](220809 total, Query took 0.0096 sec)[/b:e30ab75936] Dit draait dan op een eigen dedicated server met 2 P3's op 1 Ghz. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 26 november 2004 Auteur Delen Geplaatst: 26 november 2004 hier exact zelfde, amd met 1,1 ghz. best grappig. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen