Ga naar inhoud

Belasting architectuur PHP icm MySQL database

anoniem

Aanbevolen berichten

Er liggen momenteel plannen om een interactieve website te bouwen met behulp van PHP en MySQL. Wat gaat deze te bouwen applicatie doen? - De database wordt gevuld met ongeveer 4000 records. - Vanuit deze records worden doormiddel van queries steeds lijsten gemaakt. De selectie moet tussentijds steeds opgeslagen worden. De lijsten worden gepresenteerd in een HTML tabel. Er zullen ongeveer maximaal 5 gebruikers te gelijkertijd dit werk verrichten. Is dit een zware applicatie die een zware server behoeft of is een simpele server genoeg? Het lijkt me in iedergeval verstandig om joins e.d. te vermijden. Als ik te weinig informatie heb gegeven hoor ik het graag.
Link naar reactie
[quote:632b5349f9="gerben"]4000 records is niks voor een mysql database. Als die tussentijdse lijsten niet meer bewerkt of bewaard hoeven te worden, zou je die ook kunnen cachen als text/html bestand. En die na verloop van tijd met een cronjob wissen.[/quote:632b5349f9] Die lijsten wijzigingen wel regelmatig. Deze wijzigingen worden door één beheerder uitgevoerd. De uitvoer bestaat wel uit een HTML bestand.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...