Ga naar inhoud

mail(); werkt niet

anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal, Ik heb het volgende probleem. Mijn php pagina mail.php staat op een server maar die ondersteunt de functie mail() niet. [url=http://www.my-move.nl/tresor/redactie/ass/ini/mail.php]Klik hier[/url] voor de foutmelding. In dit php bestand staat gewoon [code:1:eb5c31a242] <?php mail("email@email.nl", "My Subject", "Mijn bericht"); ?> [/code:1:eb5c31a242] Wat moet ik veranderen aan de server (waarschijnlijk het php.ini bestand) om wél te kunnen mailen met php? Welke regel in het php.ini (als het daar al in zit) moet dan veranderd worden, en in wat? Ik hoop dat jullie me hiermee kunnen helpen. Mzzl, Bob!
Link naar reactie
Na wat gegoogle heb ik het volgende ingevuld: [code:1:9adaf667c7] [mail function] ; For Win32 only. SMTP = smtp.myadsl.nl ; For Win32 only. sendmail_from = webmaster@my-move.nl ; For Unix only. You may supply arguments as well (default: "sendmail -t -i"). ;sendmail_path = [/code:1:9adaf667c7] Maar het werkt nog steeds niet. Wat is het probleem?
Link naar reactie
Ik neem aan dat je zelf een webserver draait op je eigen machine? Je moet eerst zorgen dat je een SMTP server hebt draaien, zonder kun je geen email verzenden.. Als je uit eindelijk zelf een smtp server hebt draaien, moet het stukje php.ini lijken op het volgende: [mail function] ; For Win32 only. SMTP = localhost ; For Win32 only. sendmail_from = webmaster@jemaildomein.nl ; For Unix only.You may supply arguments as well (default: "sendmail -t -i"). ;sendmail_path =
Link naar reactie
  • 2 weken later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...