anoniem Geplaatst: 9 november 2004 Delen Geplaatst: 9 november 2004 Hallo, Vraagje. Ik heb met BulletProof FTP Server (is dit een goed progje??) een servertje gemaakt van mijn PC zodat ik ook vanaf andere locaties bij mijn bestanden kan. Mijn PC hangt in een netwerk achter een ADSL Router. Binnen dat netwerk hebben alle PC's IP's die door de DHCPserver van de router opgegeven worden. Nu heb ik mijn PC al een vast IP gegeven, en een poort opengezet voor mijn FTPserver (2222). Binnen huis, dus vanaf het LAN, kan ik zonder problemen vanaf een andere contact maken met mijn PC, middels een FTP-programma. Volgens mij heeft de router een dynamisch IPadres. Hoe kan ik dan van buitenaf inloggen op onze router. Bovendien: hoe moet ik de router instellen zodat je doorverwezen wordt naar mijn eigen PC. (iets van port forwarding ofzo). Heb net ff geGoogled, maar kon het niet goed vinden. Mijn router is een ADSL-router, van E-tech. Welke instellingen moet ik daar aanpassen. Mijn ADSL-provide is TweakDSL via het netwerk van BBNed. Ik gebruik Win XP. Hopelijk kan iemand me wat aanwijzingen geven. Alvast bedankt. Groeten, Rudilio Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 10 november 2004 Auteur Delen Geplaatst: 10 november 2004 Ik gebruik zelf toevallig ook BulletProof FTP op port 2222. Werkt prima. Je moet op je router inloggen en port 2222 forwarden naar het intern IP adres van de PC waarop je de FTP server draait. Het adres waarop andere op je FTP kunnen inloggen wordt dan: ftp://username:password@ipadres:2222 het ip adres is niet je intern adres van je wan ip adres, 213.214.101.246 bijvoorbeeld Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen