Ga naar inhoud

Verplicht profiel bij Win XP Prof: past maar ged. toe

anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb als volgt een verplicht zwervend profiel gemaakt: Het betreft een netwerk met een domein. Inloggen als een gebruiker (vanuit de domeinserver heeft deze gebruiker een zwervend profiel) Alle instellingen goed zetten Afmelden (de instellingen worden nu inderdaad op de server opgeslagen) NTUSER.DAT hernoemen naar NTUSER.MAN Voor deze gebruiker werkt alles nu perfect, op elke computer waar hij inlogt staan de instellingen nu hetzelfde. Wanneer ik nu inlog als een ANDERE gebruiker, die vanuit de domeinserver ook een zwervend profiel heeft ingesteld, met hetzelfde profielpad (\\server\profielen\winxp), krijg ik niet alle instellingen goed. De map Start > Programma's wordt goed overgenomen, maar het volgende gaat fout: * Het startmenu nieuwe stijl is leeg (de veelgebruikte programma's e.d.) * De vormgeving van de vensters e.d. staat op Windows-klassiek (met rechte randen e.d.), terwijl de gebruiker waarmee ik het zwervend profiel gemaakt heb, het nieuwe XP-thema (standaard) heeft * De voorkeursinstellingen van de printers staan weer op de standaardinstellingen Windows reageert ook niet op aanpassingen die ik maak: als ik via de eigenschappen van menu start aangeef dat hij snelkoppelingen voor internet en e-mail moet weergeven, gebeurt dit niet. Als ik weer naar eigenschappen ga, zijn de vinkjes weer verwijderd. In het register staat o.a. het volgende: [HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Shell Folder] "Appdata"="C:\\WINDOWS\\system32\\config\\systemprofile\\Application Data" en de overige shell folders zijn ook een subfolder van system32\config\systemprofile Bij de gebruiker waar het goed gaat, staat hier gewoon c:\documents and settings\jan\application data enz. Wat gaat er mis? Ik heb van alles geprobeerd, maar met gebruiker Jan kan ik overal goed inloggen, met andere domeingebruikers heb ik overal het probleem van de verkeerde instellingen.
Link naar reactie
Ja, alle gebruikers worden namelijk hetzelfde behandeld. Dat klinkt gek natuurlijk, maar het komt omdat het een linux server betreft. Elke windows-gebruiker die toegang heeft tot \\server\profielen\winxp wordt bij linux intern als 'smbuser' behandeld. Dus wat gebruiker 'jan' kan, kan gebruiker 'piet' per definitie ook.
Link naar reactie
  • 5 weken later...
Ik weet wel dat XP heel anders omgaat met een profiel qua rechten. Als ik bijvoorbeeld een Windows NT 4 server gebruik moet ik perse aangeven dat een global group rechten heeft, en NIET everyone bijvoorbeeld. Want dat gaat niet werken. We zitten hier op school ook mee waarbij we overstappen van NT4 workstation naar XP Prof. Bij ons was het voldoende om een nieuwe groep te creeren, daar de users in te zetten en vervolgens deze groep lees en uitvoeren rechten te geven op een profielmap
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...