anoniem Geplaatst: 5 november 2004 Delen Geplaatst: 5 november 2004 Vraag, Ik heb 3 scsi schijven van elk 40 Gig. Nu wil ik n primaire dos partitie maken van 10 Gig. Daarop wil ik Windows 2000 server installeeren. De rest wat overblijft (30Gig) wil ik in een raid5 configuratie zetten. Mijn vraag is of dit mogelijk is. Ikzelf denk van wel, maar ben er niet helemaal zeker van. Daarnaast n andere vraag. Is het mogelijk om een raid5 met ghost te backuppen. Dit omdat de schijven bijna vol zitten en nieuwe schijven daarvoor in de plaats moeten komen. Alvast bedank voor de reactie. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 5 november 2004 Auteur Delen Geplaatst: 5 november 2004 Dat eerste is niet mogelijk. Je gebruikt in een RAID-set altijd alle schijven volledig en niet één schijf maar voor een bepaald gedeelte. Je kan wel gewoon een RAID-set aanmaken en binnen deze set een aantal volumes definieren. Zo kun je alsnog een C en een D schijf maken van resp. 10 GB en ca. 70 GB. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 6 november 2004 Auteur Delen Geplaatst: 6 november 2004 [quote:1071398275="regal"]Vraag, Ik heb 3 scsi schijven van elk 40 Gig. Nu wil ik n primaire dos partitie maken van 10 Gig. Daarop wil ik Windows 2000 server installeeren. De rest wat overblijft (30Gig) wil ik in een raid5 configuratie zetten..[/quote:1071398275] Dit kan. Je maak eerst een volume aan van 10Gb, daar zet je jouw OS op. Daarna kan je een raid5 maken van 3 * 20 Gb (is 40Gb) Je houd daarna 2 * 10Gb over. Hier kan je dan een stripeset van maken oid. [quote:1071398275]Daarnaast n andere vraag. Is het mogelijk om een raid5 met ghost te backuppen. Dit omdat de schijven bijna vol zitten en nieuwe schijven daarvoor in de plaats moeten komen.[/quote:1071398275] Dit zou ik niet weten. Zo ver ik weet niet, als het een software raid betreft. Een hardware-raid is mi wel mogelijk. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen