anoniem Geplaatst: 31 oktober 2004 Delen Geplaatst: 31 oktober 2004 Hoi allemaal, Ik loop even klem... Mijn webserver heb ik zojuist opnieuw geinstalleerd, heeft even nieuwe HD'tjes gekregen. Maar nu zit ik met een probleempje. Een aantal websites die erop draaien connecten naar een MySQL database die op een andere server staan. Geen probleem in principe, alleen, deze servers hebben een dynamisch ip adres. Daarom gebruik ik in mijn connect-script de hostname van de server. Voorheen liep dit perfect, maar nu wordt de hostname niet meer omgezet in een ip-adres, ergens moet ik opgeven dat ie een DNS resolve moet gebruiken... maar waar... ? Alvast bedankt voor iedere reactie :) Janssen Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 31 oktober 2004 Auteur Delen Geplaatst: 31 oktober 2004 Je zou de DNS servers van je provider kunnen gebruiken. Zoek ff met Google oid naar DNS resolve, best kans dat je wat vindt. Groet, M.V. Wesstein Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 1 november 2004 Auteur Delen Geplaatst: 1 november 2004 Het is ergens een instelling in volgens mij PHP of MySQL, maar ik kan hiet niet vinden. Ook niet via google of de help pagina's... Janssen Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 1 november 2004 Auteur Delen Geplaatst: 1 november 2004 gethostbyname() Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 5 november 2004 Auteur Delen Geplaatst: 5 november 2004 Het werkte niet Sjouken... Maar ik heb het probleem opgelost... Deze server gebruikte een DNS in Duitsland (daar staat ie ook), blijkbaar is dat ding niet helemaal bij want pagina's als google.nl e.d. kon die niet omzetten. Ik heb nu een NL-'se DNS gepakt, en het probleem is opgelost ;) Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen