anoniem Geplaatst: 30 oktober 2004 Delen Geplaatst: 30 oktober 2004 Heeft iemand een handig programmatje waarmee je makkenlijk een eigen mailserver kan maken? Of hoe warkt de mail server in Windows Server 2003 joost Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 30 oktober 2004 Auteur Delen Geplaatst: 30 oktober 2004 Een mailserver die iedereen kan gebruiken heet een 'open relay' server en die zijn zéér in trek bij spammers. Lijkt me dus geen goed idee om een newbee te vertellen hoe ie een spam-server moet gaan opzetten (hoewel de TS dat natuurlijk niet zal willen is dat wel een direct gevolg van z'n gebrek aan kennis hierover). Groet, M.V. Wesstein Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 30 oktober 2004 Auteur Delen Geplaatst: 30 oktober 2004 er zijn zat gratis mailservers te verkrijgen die eenvoudig op te ztten zijn, maar zoals mijn voorganger al aangeeft, moet je daar voorzichtig mee zijn. Wat wil je precies, moet het pop3 zijn of mapi, moet hij een domein beheren, moet hij van buitenaf ook mail kunnen relayen (met name dit kan gevaarlijk zijn) om hoeveel clients gaat het etc etc. Geef eens wat info van wat je wilt bereiken. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 31 oktober 2004 Auteur Delen Geplaatst: 31 oktober 2004 Het moet een pop 3 server worden met 10 gebruikers Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 1 november 2004 Auteur Delen Geplaatst: 1 november 2004 [quote:70d8f9c85f="joostdebruijn"]Het moet een pop 3 server worden met 10 gebruikers[/quote:70d8f9c85f] Moet hij alleen van binnenuit bereikbaar zijn, of is het de bedoeling dat pop3 gebruikers ook via internet hun mail ophalen. Wordt het maildomein gehost bij de provider, of moet de mailserver het domein zelf beheren? Indien hij niet vanaf internet bereikbaar hoeft te zijn en het domein wordt gehost bij de provider, dan kan ik je Janaserver aanraden. Is gratis, nederlands en via webinterface te beheren. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 november 2004 Auteur Delen Geplaatst: 4 november 2004 als je geen spammers wilt, kan je voor die 10 gebruikers toch gewoon een login maken? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 5 november 2004 Auteur Delen Geplaatst: 5 november 2004 Inderdaad... je moet zorgen dat je gebruikers moeten inloggen. Als je een SMTP wil hebben voor je gebruikers kun je die beter ook eerst verplicht laten inloggen. Op mijn server draait Kerio, makkelijk in instellen en onderhoud, alleen niet gratis. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen