Ga naar inhoud

Usb stick

anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb een usbstick mar ik wil er ene webserver op instal dat gaat wel maar ik heb gehoord als ik hem install er op dan doet hij het op een andren pc niet het maakt niet uit welke webserver in heb als het maar de nieuwste is en als ik hem in een anderen pc doe dat hij het gelijk goed doet niet dat ik de install er op zet en dat hij hem op de pc moet install met nieuw bedoel ik nieuw myscl phpmyadmin enz het liefst zo veel mogelijk.
Link naar reactie
Ik kan er helaas ook geen chocola van maken... Lijkt me verstandig als de vraagsteller eens wat leestekens plaatst in z'n bericht. Wat ik wel weet te ontcijferen is dat hij een (web?)server op een USB stick heeft gezet en dat werkt niet... Als dat klopt (ofwel: ik kan decrypten ;)) lijkt het me voor hem interessant de laatste Linuxmagazine te kopen, daarin staat prima beschreven hoe je een bootable USB stick maakt. Webserver erop zetten is dan een kwestie van toevoegen :) Groet, M.V. Wesstein
Link naar reactie
A: Wat is de website van dast blad, kon ik het dara bestellen hoe heet het veder. B: een Webserver op een usb stick, deze (Usb stick): Kan zo snel niet vinden. C: Het moet het nieuste van het nieuwste zijn (mysql phpmyadmin php enz.) D: Ik heb nu http://www.appservnetwork.com/ werkt goed maar install op de c:/ perl. E: Het moet los staan van iederen pc dus met een klik op een programatje dat hij start, mits de computer geen usb port heeft dan gaat het over. F: Het is niet de bedoeling dat ik het op iederen pc opnieuw moet instal maar: ik plug hem in ik tik een bestand aan en kan zo naar loclahost/naam of iets anders als het maar locaal is. G: Ik had van iemand gehoord als ik hem instal op de stick dan doet hij het op een anderen pc niet omdat appach iets op de pc zet. H: Nog vragen of wensen dat het beter kan zal ze wel horen. MVRG JZN
Link naar reactie
a) http://www.google.nl [size=7:65ee890644]http://www.linuxmag.nl/[/size:65ee890644] b) lees het blad c) klinkt als 'ik wil dat iedereen denkt dat ik weet waar ik het over heb, maar ik snap er de ballen van'. Is m.i. een verkeerde instelling... d) Linux is _geen_ Windows! Je zult je er in moeten verdiepen om eea goed en veilig aan de praat te krijgen. Wil of kun je dat niet: vergeet het dan maar. e) booten van USB stick komt meer bij kijken dan een USB port :roll: BIOS ondersteuning bv... f) op een bootable medium staat alles wat nodig is om de zaak aan de praat te krijgen. USB sticks zijn beperkt qua grootte dus kunnen ze alleen het minimale opslaan. g) het is ook niet de bedoeling dat je een complete webserver met alle home-dir's op een USB stick zet. Apache is bedoeld voor stationair gebruik op 1 machine. h) ik denk dat je iets in je hoofd hebt gehaald dat gedoemd is te mislukken. Je zou, als je echt van elke PC een webserver wil maken, eea eens kunnen proberen met een draagbare harde schijf die via USB (of Firewire) aangesloten wordt. Ruimte genoeg voor alle programma's én de home-dir's v/d gebruikers. Vragen over Linux stel je in het Linux forum. Groet, M.V. Wesstein
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...