anoniem Geplaatst: 6 oktober 2004 Delen Geplaatst: 6 oktober 2004 Ik draai small business server 2000 met 3 windows 98se clients en 1 windows XP HE en 1 laptop met windows XP prof. Alles is aangesloten op een Edimax 8 poorts switch. Ik kan alle pc’s normaal aanmelden en alles lijkt normaal te werken. 1. bij de XP HE sp1 client (niet met diskette maar handmatig ingesteld bij SBS2000) werkt alles super, behalve wanneer ik vanuit een map op de server naar een andere map op de server bestanden wil kopieren/verplaatsen, wordt dit super traag, zefs met bestanden van 65Kb. Het lijkt wel alsof het hele netwerk volloopt. 2. Bij de XP Prof laptop is het een heel ander verhaal maar misschien heeft het met elkaar te maken. Aanmelden gaat goed, maar elk bestand wat ik van de server naar de Laptop wil kopiëren gaat super traag. Een bestand van 100Kb doet er zo’n 8 minuten over. Maar als ik van de andere clients iets wil kopieren of over zetten gaat het weer super snel. Ik heb ook al een andere switch (sitecom) geprobeerd, andere bekabeling, alle instellingen van de NIC nagelopen, nieuwe drivers etc. etc. en volgens mij alle oplossingen die er op internet te vinden zijn :( Wie kan mij vertellen wat het probleem is. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 6 oktober 2004 Auteur Delen Geplaatst: 6 oktober 2004 niet meer crossposten please.. t. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen