anoniem Geplaatst: 10 september 2004 Delen Geplaatst: 10 september 2004 Ik heb zojuist in een andere (tenenkrommende) post zitten lezen hoe iemand de map 'Mijn documenten' van een gebruiker wil doorverwijzen naar een (gedeelde) map op de server. Hier is een korte uitleg, gevolgd door mijn probleem (twee vliegen in één klap). Stap 1. De gebruikers zijn aangemaakt, in de AD heb ik vervolgens een aparte ou aangemaakt (genaamd groepen) Stap 2. Ik heb de gebruikers (groep1, groep2 etc) verplaatst naar de ou groepen. Stap 3. Bij de ou 'groepen' heb ik een nieuw beleid aangemaakt. Dit beleid heeft maar één aanpassing: Gebruiker - windows instellingen - Mapomleiding - Mijn Documenten. Deze heeft nu als eigenschappen: Standaard alle mappen naar dezelfde locatie omleiden. De locatie voor de doelmap wordt vervolgens: \\SERVER\groepen\documenten\%username% Met dit beleid word alles naar de map omgeleid (heet dat dan een omleidbeleid...) Probleem: dit werkt bij mijn groepen nog niet. Ik heb zojuist nagekeken wat er op een willekeurig werkstation voor pad bij mijn documenten staat. Vreemd genoeg is dit nu een locale map op het werkstation zelf! Voordat ik met de bovenstaande oplossing ging werken had ik in het profiel van de gebruikers (per gebruiker...) ingevuld dat Mijn Documenten eigenlijk de map \\SERVER\groepen.. etc ws. Dat werkte prima (wordt dit opgeslagen in het profiel? dacht het wel.) maar met een groepsbeleid (wat veel handzamer is) werkt het plots niet meer. IEmand een idee? Moet ik nog een extra secedit draaien op de clients? Thor2002. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 15 september 2004 Auteur Delen Geplaatst: 15 september 2004 [quote:33ff96330d="thor2002"]Ik heb zojuist in een andere (tenenkrommende) post zitten lezen hoe iemand de map 'Mijn documenten' van een gebruiker wil doorverwijzen naar een (gedeelde) map op de server. Hier is een korte uitleg, gevolgd door mijn probleem (twee vliegen in één klap). Stap 1. De gebruikers zijn aangemaakt, in de AD heb ik vervolgens een aparte ou aangemaakt (genaamd groepen) Stap 2. Ik heb de gebruikers (groep1, groep2 etc) verplaatst naar de ou groepen. Stap 3. Bij de ou 'groepen' heb ik een nieuw beleid aangemaakt. Dit beleid heeft maar één aanpassing: Gebruiker - windows instellingen - Mapomleiding - Mijn Documenten. Deze heeft nu als eigenschappen: Standaard alle mappen naar dezelfde locatie omleiden. De locatie voor de doelmap wordt vervolgens: \\SERVER\groepen\documenten\%username% Met dit beleid word alles naar de map omgeleid (heet dat dan een omleidbeleid...) Probleem: dit werkt bij mijn groepen nog niet. Ik heb zojuist nagekeken wat er op een willekeurig werkstation voor pad bij mijn documenten staat. Vreemd genoeg is dit nu een locale map op het werkstation zelf! Voordat ik met de bovenstaande oplossing ging werken had ik in het profiel van de gebruikers (per gebruiker...) ingevuld dat Mijn Documenten eigenlijk de map \\SERVER\groepen.. etc ws. Dat werkte prima (wordt dit opgeslagen in het profiel? dacht het wel.) maar met een groepsbeleid (wat veel handzamer is) werkt het plots niet meer. IEmand een idee? Moet ik nog een extra secedit draaien op de clients? Thor2002.[/quote:33ff96330d] Zou moeten werken er vanuit gaande dat je pc's netjes in het domein hangen. Idd probeer is secedit /refresh Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 16 september 2004 Auteur Delen Geplaatst: 16 september 2004 Thanks, Will Try, McFly. :wink: Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen