anoniem Geplaatst: 27 augustus 2004 Delen Geplaatst: 27 augustus 2004 Voorheen had ik chello internet en ik draaid af en toe easyphp(apache, mysql enz). Om de webpagina te bekijken type ik mijn ip adres in in mijn browser en ik kwam op server. Ook als ik het ip adres aan iemand anders gaf om een testversie van een forum te kunnen laten zien. Nu ben ik overgestapt op planet adsl en heb er een speedtouch 510 modem bij en een sitecom xDSL/Broadband router. Als ik nu mijn ip adres van mijn provider invoerd in de browser, kom ik op config pagina van het modem terecht en niet op de server. Voer ik het ip adres in dat de router aan mij geeft dan kom ik wel op de server en dat werkt ook vanaf pc2 naar pc1(waar de server op draaid). Maar hoe kan ik de server via het internet bereikbaar maken zonder dat je in het modemconfig komt??? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 5 september 2004 Auteur Delen Geplaatst: 5 september 2004 Dat je op de configuratiepagina van je modem komt, is logisch: je modem heeft de beschikking over een ingebouwde webserver waar je de configuratie van je modem kunt regelen. In de meeste modems kun je instellen hoe en vanaf waar deze configpagina te benaderen is. Stel deze zo in dat de config pagina alleen via het LAN te benaderen is. Als je vervolgens via internet je IP adres intikt krijg een foutmelding dat de pagina niet gevonden kan worden of dat je toegangsrechten hebt. Vervolgens zoek je in je modem instellingen naar 'Virtual Server' (zo heet het in mijn modem). Een virtual server houdt in dat je de porten (bijv. 21 voor ftp, 25 voor mail enz.) kunt doorsturen naar de pc waarop jij je webserver hebt draaien. Stel dat deze pc het IP adres 10.0.0.4 heeft, dan stel je in je modem in dat de tcp port 21 in je modem doorgestuurd wordt naar de tcp port 21 op 10.0.0.4. Welke porten je moet doorsturen weet ik niet omdat ik geen idee heb wat voor services je allemaal hebt draaien op je webserver. Kijk hiervoor goed in de documentatie. Succes!! Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 12 september 2004 Auteur Delen Geplaatst: 12 september 2004 had eerst even gezocht want er zijn TE veel topics met dit onderwerp!! ik heb ook zo'n probleem gehad alleen dan zonder router en dan heb modem getweaked.. ik heb er nu een heel makkelijk programma voor gevonden(ook van dit forum) en daarmee kan je heel makkelijk port-forwarden Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen