anoniem Geplaatst: 20 augustus 2004 Delen Geplaatst: 20 augustus 2004 Hallo, Inmiddels draait mijn server goed. Ik heb alleen nog 1 probleempje. Namelijk dat ik op mijn kamer maar 1 netwerkaansluiting heb op de router en dat ik 2 pc's heb aldaar. Aangezien ik bij een aantal programma's portforwarding gebruik (o.a. op de server, maar ook op mijn eigen pc) moet dit zo blijven. Nu weet ik niet of ik via mijn server kan zorgen dat bijvoorbeeld pakketjes voor DC++ (op port 2000) op mijn pc terechtkomen. Het liefst zou ik zien dat daarvoor een (freeware) programmaatje voor was, dat ik kan draaien op win2k. Ik heb namelijk nog wat netwerkkaartjes liggen en die kan ik dan mooi in me server plaatsen. Het ziet er dan [url=http://home.hccnet.nl/lennard.schaap/lansetup.gif]als volgt[/url] uit. Een andere oplossing die ik kan bedenken is een switch kopen, maar ook hier weet ik niet of deze portforwarding ondersteunt. Opzich lijkt het mij zo dat achter de switch gewoon IP's zitten en dat als je switch een verzoek van de al geportforwarde router krijgt hij het gewoon naar de goeie pc stuurt. Grt, Lennard [/url] Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 20 augustus 2004 Auteur Delen Geplaatst: 20 augustus 2004 Met een switch zal het idd prima werken het is de makkelijkste oplossing denk ik. Je kan evt in je server een 2de netwerkkaart zetten. (welk os draait de server) In windows kun je heel makkelijk 2 kaarten dmv een netwerkbrug verbinden en dan werkt het net als een switch. Onder linux kan dit vast ook wel. En anders kun je op je server de internetverbinding van de ene kaart delen naar de andere en hem dus gewoon als softwarematige router gebruiken. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 20 augustus 2004 Auteur Delen Geplaatst: 20 augustus 2004 Zoek je [url=http://www.analogx.com/contents/download/network/pmapper.htm]zoiets[/url]? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 20 augustus 2004 Auteur Delen Geplaatst: 20 augustus 2004 Ja! dank je, mooie sig trouwens! Is het trouwens ook mogelijk met een switch of heb je dan niets meer aan je NAT. Dacht dat dit in een router ook achter je (ingebouwde) switch hing dus moet kunnen met 2 switches achter elkaar d8 ik.. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 20 augustus 2004 Auteur Delen Geplaatst: 20 augustus 2004 Dank je Sjoerd Boerhout. Sorry k had in eerst instantie je reactie niet gezien alleen die van Sellis. De server draait in principe win2k tot ik genoeg ervaring met linux heb. Heb een cursus gedaan maar nog niet het gevoel controle over de machine te hebben en met win2k heb ik dat wel... Maar ik denk toch dat ik een switch ga kopen want die dingen kosten nix meer zowat en het is wel ff stabieler dan win2k ook al is me server nog nooit fataal vastgelopen. Maar voor 29 euro heb ik bij de plaatstelijke pc winkel een 8poort Edimax 10/100 lanswitch dus waarom ook niet! Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen