anoniem Geplaatst: 19 augustus 2004 Delen Geplaatst: 19 augustus 2004 Ik heb 2 vraagjes mbt bestanden die ik kwijt ben. 1) Is er een manier om files die door een user gedelete zijn op een netwerkshare weer terug te halen? maw heeft die server ook een soort van "recycle bin"? 2) Houd Win2K SBS ergens een log bij wie wat met welke bestanden doet? Ik zou graag willen weten wie die betreffende bestanden heeft verwijderd. Alvast bedankt. Westi Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 19 augustus 2004 Auteur Delen Geplaatst: 19 augustus 2004 1) Helaas. Deze bestanden zijn weg en je zult ze moeten restoren van je backup. Windows 2000 heeft niet de functie om, via het netwerk verwijderde bestanden, terug te kunnen halen. Met Windows Server 2003 kan dit wel met behulp van de Volume Shadow Copy service 2) Om te kunnen zien wie, wat met welke bestanden doet moet je auditing aanzetten op bestandsniveau. Aangezien dit standaard niet aan staat, is er maar 1 manier om erachter te komen wie die bestanden verwijderd heeft: gewoon even vragen... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 20 augustus 2004 Auteur Delen Geplaatst: 20 augustus 2004 1) Helaas werd dit volume gebackupt. Ik had gehoopt dat er een soort van recycle bin was of misschien een progje als unerase iod 2) Waar kan je die auditing op bestandsniveau aanzetten? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 20 augustus 2004 Auteur Delen Geplaatst: 20 augustus 2004 [quote:fa6fc99ba4="westi2002"]1) Helaas werd dit volume gebackupt. [/quote:fa6fc99ba4] Da's dan mooi toch. Heb je in ieder geval je bestanden terug :lol: :wink: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 21 augustus 2004 Auteur Delen Geplaatst: 21 augustus 2004 Auditing zet je aan via group policy. Het gaat hier nu even te diep om precies uit te leggen waar je moet klikken, want het maakt ook nog uit wat je precies wil auditen. Zoek anders ff in de help op je server, of anders staan er op internet wel hele mooie artikels die alles haarfijn voor je uitleggen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 21 augustus 2004 Auteur Delen Geplaatst: 21 augustus 2004 [quote="westi2002"]1) Helaas werd dit volume gebackupt. Helaas niet dus :( @LeoS Bedankt voor de raad. Ik ga even zoeken. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen