Ga naar inhoud

domeininstellingen bij Argeweb en firewall

anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo, Heb onlangs een eigen domein verkregen via de domeinactie van Computer!Totaal en Argeweb. Door de veelbelovende inleiding van het artikel "Installeer uw eigen mailserver" in CT 09-2004 ben ik enthousiast aan de slag gegaan en heb Mercury/32 geïnstalleerd. Het lezen en versturen van mail lukt nog niet. Ik ben bang dat mijn instellingen in de DNS-server bij Argeweb nog niet correct zijn en/of dat mijn firewall (ZoneAlarm) daar debet aan is. In de zonefile bij Argeweb heb ik de volgende DNS-instellingen gezet (zie afbeelding 1 van het artikel): [b:fd53309c4f]Subdomein.......................Type...TTL...Adres[/b:fd53309c4f] @................................IN...A.........----...mijn-ip-adres www.mijndomein.nl....IN...A.........----...mijn-ip-adres mail.mijndomein.nl......IN...A.........----...mijn-ip-adres @................................IN...MX.1....----...mail.mijndomein.nl. Kan iemand mij zeggen of dit correct en compleet is voor een eigen mailserver? Tweede vraag: Ik heb een ADSL-verbinding via Hcc en vraag mij af of dit een probleem kan geven in combinatie met mijn firewall (ZoneAlarm) omdat bepaalde poorten zijn geblokkeerd. Bij voorbaat dank voor het advies.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...