Ga naar inhoud

FTP-server in Windows 2000 pro

anoniem

Aanbevolen berichten

Heb ik `t goed begrepen dat je middels I.I.S. een soort ftp-server kunt draaien? Ik heb I.I.S. inmiddels geinstalleerd en een map aangemaakt en die gedeeld (I.S.S.). Ook is in I.S.S. Standaard FTP-site " Actief". 1. Hoe benader ik dit nu in m`n LAN? 2. Hoe benader ik dit via `t internet? Ik heb een vast ip-adres en 3 pc`s achter een modem/router.
Link naar reactie
[quote:87099e6c82="lotengo"]beter een ander ftp proggie gebruiken. Als je iis gebruikt dan zijn je gebruikersaccounts gekoppeld aan de server. Iemand met ftp toegang kan dan ook mail relayen etc. Met bulletproof of een ander prog scheidt je de useraccounts iig[/quote:87099e6c82] Of je verdiep je in de mogelijkheden van Windows 2000 accounts in combinatie met NTFS en je kunt de server goed beveiligen. Zo hebben FTP gebruikers bij mij alleen maar via het netwerk rechten op hun eigen map en geen van de andere opties van windows (local logon etc werkt bijvoorbeeld bij hun niet)
Link naar reactie
[quote:ad5d6dd4d2="Dilbert"] Hoezo NTFS? :roll: d.[/quote:ad5d6dd4d2] Via NTFS kun je bepaalde rechten instellen op je file systeem. je maakt in je account beheer een groep FTP users aan en voegt daar dan de FTP gebruikers aan toe. En deze groep geef je dan via de permissies op het NTFS bestanden systeem de benodigde rechten (read/write). Op die manier kun je de rechten perfect instellen. Het is ff doorbijten, maar als je het een keer door hebt, kun je er veel plezier aan beleven.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Populaire leden

Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

• Leden

Geen leden om te tonen

• Nieuwe aanmaken...