anoniem Geplaatst: 9 augustus 2004 Delen Geplaatst: 9 augustus 2004 ik heb tips en trucs juli/augustus en daar word uitgelecht hoe je een internetserver kan opzetten.Ik snap er helaas niks van :oops: .Is er niet gewoon een programmatje waardoor je met een paar klikken een webservertje hebt (het is de bedoeling dat mensen dingen op de server kan zetten en kunnen downloaden er hoeven geen wachtwoorden te zijn of wat dan ook).Wilt er iemand precies uitleggen stap voor stap hoe dat dan moet. (ik weet het het is allemaal heel algemeen wat ik nu vraag) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 9 augustus 2004 Auteur Delen Geplaatst: 9 augustus 2004 ik heb al iets gevonden op http://www.tweakzone.nl/tutorials/24/1 dat is (volgens medegebruiker) een goed programma maar hoe benader ik dan die server vanaf een andere pc.Ik heb tot nu toe alleenmaar gedaan wat daar precies staat geschreven. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 9 augustus 2004 Auteur Delen Geplaatst: 9 augustus 2004 Het is leuk en bemoedigent om te zien hoe iemand iets probeert waar hij verder geen verstand van heeft, dat juich ik toe, maar ga niet iedere vraag gelijk hier stellen, zoek het 1 en ander zelf uit. Je stelt een vraag en even later post je dat je al verder bent, je kan het wel ;-) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 9 augustus 2004 Auteur Delen Geplaatst: 9 augustus 2004 ik ben al 2dagen bezig met zoeken met een paar vrienden heel toevallig kwam ik dat nog tegen 5uur later(sorry maar ik heb zowiezo nog nooit een server opgebouwt) tenzij dat je een router ook een server noemt.maar weet je wat ik verder moet doen wanneer ik die stappen van : http://www.tweakzone.nl/tutorials/24/1 hebt gedaan het lijkt er wel op dat ik nog niet klaar ben.En hoe kan ik de server benaderen Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 9 augustus 2004 Auteur Delen Geplaatst: 9 augustus 2004 Ik neem aan dat je alle stappen hebt gevolgd? Je hebt nu een FTP-server draaien. Die benader je met een (hoe kan het ook anders...) een FTP-client. Er zijn er genoeg te downloaden op Internet, dus zoek er maar eentje op en ga maar eens wat zitten prutsen. Als je er niet uitkomt kun je ook altijd eerst even zoeken op het forum, voordat je je vraag stelt. Dat voorkomt frustrerende reacties bij mensen... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 9 augustus 2004 Auteur Delen Geplaatst: 9 augustus 2004 Als ik probeer in te loggen op mijn eigen server dan vraagt hij nog wel het wachtwoord maar dan zegt hij doodleuk dat hij wijgert verbinding te maken met de server (terwijl het wachtwoord en gebriukersnaam goed zijn) :evil: firewall staat uit Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 9 augustus 2004 Auteur Delen Geplaatst: 9 augustus 2004 a. leer nederlands b. heeft het proggie geen tutorial? :roll: c. niets gaat vanzelf. met een beetje hard werken kom je er wel. ik deed er twee jaar over om een goede webserver te maken. denk dus niet dat je in 1 uur een complete webserver heb draaien. d. je hebt het over 'gewoon pascal'. is er een mogelijkheid gebruikersnamen toe te voegen? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 9 augustus 2004 Auteur Delen Geplaatst: 9 augustus 2004 de dingen zeggen waar het aan kan liggen kan geen kwaad hoor :oops: ik heb dat hele programma al doorgestruint maar hij blijft zeggen Kan geen verbinding maken omdat de doelcomputer de verbinding actief heeft geweigerd als ik mijn tfp server wil benaderen Mijn router heeft geen ingebouwde firewall Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 10 augustus 2004 Auteur Delen Geplaatst: 10 augustus 2004 Probeer je de ftp-server vanaf het internet te benaderen of van het lan? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 10 augustus 2004 Auteur Delen Geplaatst: 10 augustus 2004 Kijk ook eens of je hier iets mee kunt. http://miniserver.sourceforge.net/ Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen