Ga naar inhoud

[easyphp]Database import probleem.

anoniem

Aanbevolen berichten

Ik draai een phpbb forum bij een hosting provider, maar dat forum wil ik verbouwen. Vorig jaar wou ik ook gaan verbouwen, maar dat resulteerde in een 3 maanden lange bouwput. Inmiddels heb ik een stukje software gevonden zodat ik lokaal op mijn eigen pc een identieke kopie kan draaien van mijn forum en er dus aan werken zonder dat de leden er last van hebben. Het gaat om het pakket easy php dat tevens als webserver kan dienen. Ik heb dat pakket draaien en het werkt zonder problemen en ik had ook een forum waar ik aan werkt in zijn geheel draaiend gekregen inclusief de database. Deze database was nog geen 3 mb groot en kon zonder problemen worden geïmporteerd. Nu wil ik de database van mijn eigen forum importeren in phpmyadmin, maar dat lukt maar niet. Deze database is veel groter, nl 20 mb. Het lukt me wel om stukje voor stukje te werken(knippen en plakken), maar dat kost uren werk terwijl dat veel sneller zou moeten kunnen. Nu wil ik weten: Is er een parameter die ik zou moeten verhogen om een database bestand van 20 mb te kunnen importeren.? Of moet ik noodgedwongen naar de computerwinkel voor een reep extra geheugen. Ik heb nu 512mb en dat zou in principe toch voldoende moeten zijn? Of is er soms een andere oplossing voor.?
Link naar reactie
In ieder geval staat je Intern geheugen los van je probleem. Ik neem aan dat je je forum in een MySQL database hebt draaien, waarom gebruik je dan niet phpmyadmin om een backup (dump) te maken van de database. Daarna alle files van de mappen op de webserver nog even eraf ftp'en en dan kun je het in de nieuwe situatie zo weer terug schrijven.
Link naar reactie
Moet je in je php.ini bestand kijken. Ergens in dat bestand, ik weet uit mijn hoofd niet waar - zit op mijn werk en kan het hier dus niet zo snel nakijken, staat een maximale upload grootte. Standaard staat deze voor apache geloof ik op 3MB. Wat je moet doen is deze even omhoog gooien. Volgens mij kun je hiervoor ook gewoon een regeltje in het PHP script zelf gooien, moet je op php.net even zoeken op ini_set ( ) functies, daar staat als het goed is een functie tussen om de max upload grootte te verhogen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...