Ga naar inhoud

Linux mail server

anoniem

Aanbevolen berichten

Goedenavond, Ik heb een vraag. Ik heb op een server bij mij thuis een fedora red hat core 1 installatie staan. Heb daar naar volle tevredenheid een web-/mysql server opdraaien, nu wil ik alleen nog een mailserver draaien. Heb nu een sendmail server draaien, echter komt de mail niet binnen(ik kan wel versturen), klopt dat of heb ik wat fout gedaan vraag ik me dan af? Ik ben aangesloten bij HCCnet, poort 25 is dus niet geblokkeerd... Ik schijn alleen de mail niet binnen te kunnen halen met de server of met fetchmail. Mijn vraag: Weet iemand een goede mailserver? Of een oplossing voor dit probleem? Please keep it simple, want ik ben nog een noob op linux gebied.. Ben me er wel erg aan in het verdiepen. Gegevens: mijn e-mail suffix: @stelte-my-domain.us ip: 62.251.123.146 Op de router staat port 25 naar mijn server (die intern ip 192.168.123.201 heeft) doorgerouteerd
Link naar reactie
[quote:9cfc92df4c="Epiph@ny"]Even een tussentijdse update... ik het het opgegeven met sendmail.. ben nu bezig met postfix, daar krijg ik een error dat SMTP commando niet goed verloopt... ik ga kijken, suggesties zijn natuurlijk altijd welkom[/quote:9cfc92df4c] Verstandig besluit: postfix is veel veiliger en ook makkelijker te configureren. Welke error krijg je?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...