Ga naar inhoud

Remote desktop, eerst lokaal inloggen, voor wlan werkt ?

anoniem

Aanbevolen berichten

Mede computer gebruikers, Even een vraagje. Ik heb hier een windows 2003 server draaien. Hier zit een pci wlan 54 mb in (merk: belkin, maar ook sweex geprobeerd). Deze is geconfigureerd met wep key met de software van de fabrikant. Werkt allemaal prima de luxe. Internetten en lokaal netwerk geen probleem. Nu komt het " probleem " Als je de server herstart of als hij uit heeft gestaan en opnieuw aan zet, kan je NIET inloggen met remote desktop vanaf een andere pc. Ik moet dan eerst naar de server toe. lokaal inloggen en dan naar de andere pc toe en dan kan ik wel inloggen via remote desktop. Iemand een idee? Wat staat er nog niet goed ? Alvast bedankt voor jullie reacties. Groetjes Pim
Link naar reactie
[quote:0902b41f5c="pvdheijden"]Mede computer gebruikers, Even een vraagje. Ik heb hier een windows 2003 server draaien. Hier zit een pci wlan 54 mb in (merk: belkin, maar ook sweex geprobeerd). Deze is geconfigureerd met wep key met de software van de fabrikant. Werkt allemaal prima de luxe. Internetten en lokaal netwerk geen probleem. Nu komt het " probleem " Als je de server herstart of als hij uit heeft gestaan en opnieuw aan zet, kan je NIET inloggen met remote desktop vanaf een andere pc. Ik moet dan eerst naar de server toe. lokaal inloggen en dan naar de andere pc toe en dan kan ik wel inloggen via remote desktop. Iemand een idee? Wat staat er nog niet goed ? Alvast bedankt voor jullie reacties. Groetjes Pim[/quote:0902b41f5c] ik weet het probleem wel, maar ik weet ook niet hoe het moet oplossen. het probleem komt door dat je server nog geen verbinding maken met netwerk.
Link naar reactie
[quote:130c95ae7b="ZetA"][quote:130c95ae7b="pvdheijden"]Mede computer gebruikers, Even een vraagje. Ik heb hier een windows 2003 server draaien. Hier zit een pci wlan 54 mb in (merk: belkin, maar ook sweex geprobeerd). Deze is geconfigureerd met wep key met de software van de fabrikant. Werkt allemaal prima de luxe. Internetten en lokaal netwerk geen probleem. Nu komt het " probleem " Als je de server herstart of als hij uit heeft gestaan en opnieuw aan zet, kan je NIET inloggen met remote desktop vanaf een andere pc. Ik moet dan eerst naar de server toe. lokaal inloggen en dan naar de andere pc toe en dan kan ik wel inloggen via remote desktop. Iemand een idee? Wat staat er nog niet goed ? Alvast bedankt voor jullie reacties. Groetjes Pim[/quote:130c95ae7b] ik weet het probleem wel, maar ik weet ook niet hoe het moet oplossen. het probleem komt door dat je server nog geen verbinding maken met netwerk.[/quote:130c95ae7b] Dat klopt er is nog geen verbinding. Als ik in het register het programma bijvoeg in "RUN" wordt het pas gestart na dat je lokaal bent ingelogt. Dit is echt een apart verhaal. grapige is, dat het alleen bij windows 2000 server en 2003 server is. Bij xp pro bijvoorbeeld, kan je wel gelijk vanaf een andere machine remote desktoppen. Iemand anders nog een idee, sugestie ?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...