Ga naar inhoud

W2K3 installeren voor ander subnet

anoniem

Aanbevolen berichten

Ik moet een 3-tal w2k3-servers installeren voor het buitenland. Ze komen daar binnen hetzelfde w2k3-domein als hier in Nederland en hebben een VPN verbinding. Doordat ze in een ander subnet komen en ik ze hier in NL installeer zal ik ze een tijdelijk ip-adres moeten geven om hier het netwerk op te kunnen. Ik heb slechte ervaringen met AD en het wijzigen van ip-adressen, dit doe ik dus liever niet. Nou dacht ik eraan om ze al het juiste ip-adres te geven en een 2e ip-adres (tijdelijk) te geven voor toegang op dit subnet. Wie is er bekend met een dergelijke werkwijze en kan mij tips geven.
Link naar reactie
Is de verbinding naar het buitenland al tot stand gebracht of is het een compleet nieuwe situatie? Anders zou je de server gewoon het juiste ip adres kunnen geven. Gaat dan wel wat trager maar als eenmaal de replicatie heeft gelopen maakt het eigenlijk niet meer uit. Je kan ook een tweede ipadres aan de netwerkaart hangen dan na de installatie het ip adres gewoon weer verwijderen zonder dat je bepaalde services weer moet omhangen om de andere netwerkkaart gebruiken.
Link naar reactie
Het gaat om 3 bestaande vpn-verbindingen, 1 daarvan is naar Istanbul en de verbinding is door de telecom-structuur niet al te best. Er staat hier in A'dam ook zeer veel data die ik op de server wil hebben en ik wil zoveel mogelijk al hier in NL doe voordat ik die kant op ga om er daar achter te komen dat er iets niet klopt.
Link naar reactie
Maar heb je dan geen mogelijkheid om in je eigen netwerk een subnet te maken en in AD Sites en Services alvast dat subnet te definieren en een nieuwe site aan te maken...? Met RRAS van W2k3 en een switch of hubje moet dat gewoon kunnen. Maar goed, ik denk dat je daar zelf natuurlijk al aan had gedacht...dus dan zal dat wel niet tot de mogelijkheden behoren. Ruud
Link naar reactie
Tuurlijk kan ik in mijn eigen netwerk een extra subnet aanmaken, maar zal dan toch iets van een router moeten configureren enzo, waarbij weer komt kijken dat ik een route met een andere gateway aan moet geven in de default router of statische routes toe moet gaan voegen in de server, indien een tijdelijk ip-adres niet kan , zal dat ook gebeuren, maar een tijdelijk ipadres is altijd makkelijker met installeren en bereikbaarheid.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...