anoniem Geplaatst: 9 juli 2004 Delen Geplaatst: 9 juli 2004 Ik probeer een server (Apache) te runnen achter een Sitecom 4S Router. De router is geconfigureerd, poorten geforwarded en Apache ht doc aangepast. Nu loop ik tegen het volgende probleempje aan. Als iemand met een vaste verbinding naar mijn website wil, krijgt ie een "kan server niet vinden" of dnserror.htm error. Het rare (althans voor mij) is dat als iemand via een inbelverbinding naar m'n website gaat, de site wel gezien kan worden. Ik heb dit met mijn laptop geprobeerd en dat lukt inderdaad. Mijn vermoeden (zoals de foutmelding eigenlijk ook al aangeeft) is dat het te maken heeft met de DNS vermeldingen. Vraag is dan ook, hoe los ik dit op? Ik heb zowel de router als DHCP server de zaak laten regelen als handmatig een IP-adres opgegeven met de DNS nummers van de provider. Bij voorbaat dank, WH Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 10 juli 2004 Auteur Delen Geplaatst: 10 juli 2004 Hoe gaan ze naar jouw website dan? Als ze gewoon je IP adres gebruiken mag het niets uitmaken. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 10 juli 2004 Auteur Delen Geplaatst: 10 juli 2004 'iemand met een vaste verbindig' bedoel je daarmee gebruikers van je eigen netwerk ? Of gebruikers met een kabel abbo ? Dan kan het zijn dat het niet werkt vanwege loopback wat vaak niet wordt ondersteund. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 10 juli 2004 Auteur Delen Geplaatst: 10 juli 2004 Ze gaan naar m'n website met http://ipnummer:poortnummer. En ik bedoel idd mensen met een kabelabonnement. Ter info moet ik misschien nog vermelden dat ik bij een Belgische provider zit die een eigen server eigenlijk niet toestaat, maar dan nog kan ik niet verklaren dat als ik inbel het wel lukt en met een kabelverbinding niet. Ook met bv een Sony-Ericsson P900 lukt het wel. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 10 juli 2004 Auteur Delen Geplaatst: 10 juli 2004 wat is je ip? misschien kunnen wij er wel op. k denk dat die ander niet op jouw server kan komen omdat hij dezelfde provider heeft. wellicht een á la Chello grap waarbij die ander in hetzelfde ip-block zit. d. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 10 juli 2004 Auteur Delen Geplaatst: 10 juli 2004 Dat kan het niet zijn, ik heb het zelf vanaf m'n werk geprobeerd, m'n vrouw vanaf haar werk en deze werkgevers hebben Chello niet als provider en m'n broer vanuit Noorwegen en die dus zeker niet. Ter info: ik heb in de httpd.conf file van Apache eigenlijk maar drie zaken aangepast: in Section 1 achter "Listen" het poortnummer, in Section 2 het admin emailadres en achter "Servername" alleen het door Telenet toegewezen Ip-nummer, zonder poortnummer. En zoals gezegd heb ik op de router de poort opengezet naar de pc waar Apache draait. En verder geeft de router (DHCP) de bewuste pc een IP-nummer, hoewel ik nu dus handmatig in de properties een intern ip-nummer heb ingegeven, met de DNS nummers van Telenet. Wat is hier fout aan? Wat zie ik over het hoofd? Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen