anoniem Geplaatst: 7 juli 2004 Delen Geplaatst: 7 juli 2004 Hallo beste mensen, ik wil een webserver opzetten maar het lukt niet echt. ik wil dat modem (alcatel speedtouch 510) naar mijn server wordt doorgelinkt. weet iemand hoe je dat doet? gr glenn Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 7 juli 2004 Auteur Delen Geplaatst: 7 juli 2004 * zucht * Zelf had ik hier ook nogal problemen mee...d.w.z. als je het goed wil doen. Ik had zelf ook nog een router achter het modem hangen. Het vervelende is dat de speedouch tegenwoordig een router is i.p.v. een adsl-modem. Dus je moet portforwarding in het modem instellen, naar het ip van de server....je moet poort 80 openen. Wat is je opstelling ? Heb je een speedtouch met ingebouwde switch ? Je zou evt. ook de server als defaultserver op kunnen geven, maar dat is niet verstandig... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 7 juli 2004 Auteur Delen Geplaatst: 7 juli 2004 [quote:bee5e057ab="bvvelde"]* zucht * Zelf had ik hier ook nogal problemen mee...d.w.z. als je het goed wil doen. Ik had zelf ook nog een router achter het modem hangen. Het vervelende is dat de speedouch tegenwoordig een router is i.p.v. een adsl-modem. Dus je moet portforwarding in het modem instellen, naar het ip van de server....je moet poort 80 openen. Wat is je opstelling ? Heb je een speedtouch met ingebouwde switch ? Je zou evt. ook de server als defaultserver op kunnen geven, maar dat is niet verstandig...[/quote:bee5e057ab] ik heb dus eerst een modem. zonder switch, dan heb ik een router van 3com. office connet. daar kan ik hem wel verwijzen met: ------------------------------------------------------------------- When a request from the Internet is not directed to a virtual server (listed in the table below): Block request Redirect request to Virtual DMZ host(this reduces the security provided by the unit) IP address of DMZ Host: 192. 168. 1. ------------------------------------------------------------------ dat kan ik doen. help me verder. gr glenn Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 8 juli 2004 Auteur Delen Geplaatst: 8 juli 2004 Dan zou je op de speedtouch je 3com als defaultserver kunnen opgeven en in de 3com dan poort 80 (standaard webserver-poort) naar jouw server laten doorverwijzen d.m.v. nat/napt of hoe het ook maar heet in jouw router. Wel firewall aan houden btw. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 11 juli 2004 Auteur Delen Geplaatst: 11 juli 2004 Hij doet het alweer, sind een paar dagen werkt hij (ikkuh blij) check: www.davidsonnet.nl of www.gastenboek.davidsonnet.nl gr glenn (alles php mysql alles :D:D:D:D:D) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 11 juli 2004 Auteur Delen Geplaatst: 11 juli 2004 ja lachen: de links op jouw site staan allemaal gelinkt naar jouw lokale ip adressen: 192.168.2.131:8081. bij jouw werkt het wel, maar bij de rest van de wereld niet. d. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 11 juli 2004 Auteur Delen Geplaatst: 11 juli 2004 [quote:59bd477746="Dilbert"]ja lachen: de links op jouw site staan allemaal gelinkt naar jouw lokale ip adressen: 192.168.2.131:8081. bij jouw werkt het wel, maar bij de rest van de wereld niet. d.[/quote:59bd477746] Jah weet ik, ik moet m`n site nog afmaken. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen