Ga naar inhoud

FTP server ( serv-u ) poort veranderen

anoniem

Aanbevolen berichten

Sinds kort heb ik een FTP server geïnstalleerd. Ik heb nu 2 vragen: [b:65cb95c437]Vraag 1[/b:65cb95c437] Ik wil graag een andere poort gebruiken bijvoorbeeld 1234 i.p.v. poort 21. Dit heb ik ingesteld in mijn Multi PC modem 510. Deze poort heb ik open gezet en doorgestuurd inaar mijn interne IP adres van mijn FTP server. In mijn FTP server ( serv-u ) heb ik ook deze poort opgegeven. Als ik nu via een 56K modem verbinding maak kan ik op mijn FTP server komen met de juiste poort. Als een kennis dit doet via zijn ADSL verbinding dan krijgt hij de volgende foutmelding: LIST ERROR. En zet ik dan poort 21 open dan gaat het wel gewoon. Dit zelfde geld voor mijn kennis met zijn FTP server. Het werk ook niet als ik passive ftp inschakel of uitschakel Hoe los ik dit probleem op ? [b:65cb95c437]Vraag 2[/b:65cb95c437] Ik zou ook graag een naam aan mijn ip adres willen even oftewel een hostname aanvragen. Dit staat ook in het blad Tips en Trucs. Alleen kom ik hier niet echt uit omdat mijn engels niet echt geweldig is. Zijn er ook NL site's die dit aanbieden ???
Link naar reactie
Serv-U werkte eerst ook alleen bij mij als ik de server in de DMZ zette (alle poorten naar de server open zetten). Als ik alleen poort 21 ging doorsturen kreeg ik ook die error. Had op school gekeken welke poort er nog meer werdt aangesproken bij die FTP: 13543 Ik ging die samen met poort 21 laten doorsturen, en ik kreeg niet meer die List Error.
Link naar reactie
[quote:a30597c011="Dilbert"] kunnen we nu eens ophouden met die spam.. ? [/quote:a30597c011] [offtopic] Hoezo spam? Er worden alleen mogelijkheden aangegeven nav een vraag. Keurig netjes een betaalde en een gratis oplossing. Vind ik hetzelfde als bijv. een link geven waar software te vinden is. Of de vraagsteller er iets mee doet is zijn/haar keus. Net zoals het vrijwillig is om het forum te bezoeken. Spam is, volgens mij, iets wat ongevraagd in je mailbox verschijnt en dat is naar mijn mening toch echt iets anders dan dit. [/offtopic]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Populaire leden

Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

• Leden

Geen leden om te tonen

• Nieuwe aanmaken...