anoniem Geplaatst: 20 juni 2004 Delen Geplaatst: 20 juni 2004 hallo, ik heb even een vraagje(wie niet hier :lol: ) maar ik heb mn eigen apache/php/mysql webservertje draaien op een w2k pro platform maar nu wil ik doormiddel van een crosskabeltje verbinding maken met mn webserver zodat ik met mn eigen pc(wxppro) makkelijk en snel de site kan bijwerken. maar is dar wel verstandig om de webmap te gaan sharen op een webserver? leverd dat geen beveiligings gaatjes op? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 20 juni 2004 Auteur Delen Geplaatst: 20 juni 2004 welnee. hij is toch lokaal geshared? als je op de server delzefde gebruikersnaam met waschtwoord als op de XP machine aanmaakt kan niemand anders erop. zo heb ik ook mijn server geconfigureerd. werkt al maanden vlekkeloos. maar waarom een crosskabel? ik heb er (edit) ZELFS een accesspoint, hubje en een router tussen liggen. dit is geen probleem. d. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 21 juni 2004 Auteur Delen Geplaatst: 21 juni 2004 [quote:c28e7ee396="Dilbert"]welnee. hij is toch lokaal geshared? als je op de server delzefde gebruikersnaam met waschtwoord als op de XP machine aanmaakt kan niemand anders erop. zo heb ik ook mijn server geconfigureerd. werkt al maanden vlekkeloos. maar waarom een crosskabel? ik heb er een accesspoint, hubje en een router tussen liggen. dit is geen probleem. d.[/quote:c28e7ee396] oo nee ik dacht doe het buiten mn router om want ik heb x2 orginele 1 and only Etherlink III 3com kaarten van 10Mbit dus denk als ik steeds aan het klooien ben op die zelfde kaart dan valt wat upload (2240/416)bandbreette weg ofzow?? maar ik juist specifiek 2 verschillende wwoorden op mijn pc en server staan (reden dat ik dat gedaan heb is onbekend)zou het dan minder veilig zijn 2 verschillende nee toch?? "ik heb er een accesspoint, hubje en een router tussen liggen" lijkt me een crosscable makkelijiker :) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 21 juni 2004 Auteur Delen Geplaatst: 21 juni 2004 ok ik heb zojuist ip ingevuld(192.168 enzo) en zo maar nu ik wil dat de WEB map UITSLUITEND toegankelijk is voor mn eigen pc (sharen)maar hoe doe ik dat als ik bij machtigingen klik wat moet ik dan? ik heb nu op beide ps's zelfde username en pass. enige verschil is dat op de server een gebruikers account actief is om hackers minder rechten te geven :lol: ??? en mn eigen pc met 1 account admin is (wel met zelfde account naam!) Maar hoe ga ik dat doen? local share als ik op machigiongen NETWERK klik dan hoort mn router tog ook bij het NETWERK? toch dan heb ik nog geen exclusieve toegang?? ben geen netwerk expert(noob) moet ik soms w2k server installeren voor zoiets? :o Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 21 juni 2004 Auteur Delen Geplaatst: 21 juni 2004 ho ho. vrees niet. - je hebt op beiden pc's zelfde dezelfde gebruikersnaam en wachtwoord: goed. - je deelt een map op de w2k server. In dit geval de webmap -documentroot van Apache -. Die webmap geef je de gebruikersnaam die je hebt aangemaakt volledige toegang. ( even selecteren uit de gebruikerslijst) - Nu even opnieuw inloggen op je winxp machine en je moet de gedeelde map van de w2k server in je 'mijn netwerklokaties' zien staan. - hier hoef je GEEN crosskabel voor de te hebben. als je al een router hebt liggen,of je verbind al naar de w2k server vanwege zijn gateway functie, dan is de verbinding even snel. d. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 21 juni 2004 Auteur Delen Geplaatst: 21 juni 2004 [quote:d7360006b8="Dilbert"]ho ho. vrees niet. - je hebt op beiden pc's zelfde dezelfde gebruikersnaam en wachtwoord: goed. - je deelt een map op de w2k server. In dit geval de webmap -documentroot van Apache -. Die webmap geef je de gebruikersnaam die je hebt aangemaakt volledige toegang. ( even selecteren uit de gebruikerslijst) - Nu even opnieuw inloggen op je winxp machine en je moet de gedeelde map van de w2k server in je 'mijn netwerklokaties' zien staan. - hier hoef je GEEN crosskabel voor de te hebben. als je al een router hebt liggen,of je verbind al naar de w2k server vanwege zijn gateway functie, dan is de verbinding even snel. d.[/quote:d7360006b8] ok ik zal ff kijken, gaat i dan niet ouwehoeren dat de computernamen anders zijn?\ (ik had al gezegd dat ik ff zou kijken ) ene over mijn server is het gebruikelijk dat om de 2 min een ander ip mn poorten loopt te scannen? maar 3 mensen weten mijn ip(server) en zo veel boeiends staat er niet op(alleen layout). Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 21 juni 2004 Auteur Delen Geplaatst: 21 juni 2004 als je werkgroep maar hetzelfde is, dan moet het lukken. d. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 21 juni 2004 Auteur Delen Geplaatst: 21 juni 2004 en die turken IP's komen helemaal uit hamburg of US . slapen die hackers nooit ofzow? of hebben ze met zn allen een mooi afwissling programma opgezet :) ) of zijn het gew robots van search sites? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 21 juni 2004 Auteur Delen Geplaatst: 21 juni 2004 :roll: d. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen