anoniem Geplaatst: 7 juni 2004 Delen Geplaatst: 7 juni 2004 Ik wil een webserver maken om onze website op te laten draaien en eventueel een FTP servertje. Deze server moet worden aangesloten op een ADSL router. Is onderstaande configuratie voldoende? PentiumII 350 of 400 mhz. 64Mb SDRAM 3,2 of 6,4 GB harddisk 10/100 netwerkkaart Ik wil het geheel in een Windows omgeving laten draaien. Welke versie van Windows is dan het beste (95/98/Me/2000) en welke software is makkelijk om de webserver te laten draaien? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 7 juni 2004 Auteur Delen Geplaatst: 7 juni 2004 in principe kan je met windows 2000 daar een redelijke webserver mee maken. Ligt er precies aan hoeveel gebruikers je erop verwacht. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 7 juni 2004 Auteur Delen Geplaatst: 7 juni 2004 Je zou er het beste 2000 op kunnen zetten, vanwege de stabiliteit. Verder zou je Apache 1.3 of Apache 2.0 kunnen draaien. ligt eraan wat je fijner vind (ikzelf draai 2.0). Als FTP server zou ik kiezen voor FileZilla server, die heel makkelijk te configureren is. Veel succes ! Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen