anoniem Geplaatst: 4 juni 2004 Delen Geplaatst: 4 juni 2004 Ik ben thuis 'n klein domeintje aan het aanleggen, met alles derop en deran. (dns, dhcp, roaming profiles, iedere gebruiker 'n eigen schijf, ftp, http maybe later nog etc...) Nu wil ik eigenlijk het volgende realiseren: Ik heb verschillende pop3 mail accounts (2x @home) Deze wil ik op elke pc uit kunnen lezen die ik wil. (wat het effect geeft wanneer je het .pst bestand van outlook eigenlijk op 'n server zet, maar dit gaat te langzaam omdat ie dan iedere keer het bestand helemaal moet inlezen) Is het mogelijk met Exchange bijv. 1 externe mail op te zetten die daarna de mail over de interne email adressen verspreid? (net wat 'n internet router met ip adressen doet, alleen dit dan met email) Hiervoor wil ik de volgende software gebruiken: Server: Windows 2003 Enterprise ed. Mail: Exchange 2003 (mits mogelijk) Clients: Win2k prof + WinXP prof Mail clients: Outlook XP & Outlook 2003 Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 juni 2004 Auteur Delen Geplaatst: 4 juni 2004 Is heel goed mogelijk. Alleen als je de mail van een Pop3 account wil halen en verwerken met Exchange heb je een PopConnector nodig. Ik gebruik zelf al enkele jaren [url=http://www.christensen-software.com/]deze[/url]. Ik heb onegeveer een vergelijkbare configuratie asl waar je zelf mee bezig bent en kan inderdaad wil, agenda's en openbare (adres)mappen op elke pc gebruiken. Tevens biedt Exchange 2003 de mogelijkheid om met een PDA de gegevens rechtstreeks uit Exchange te lezen. In versie 2000 had je hiervoor nog een aparte Mobile Information Server voor nodig. Deze mag dan niet op dezelfde server draaien als waar Exchange 200 op draait. Suc6 Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 juni 2004 Auteur Delen Geplaatst: 4 juni 2004 Je kan Exchange installeren en je Outlook-clients configureren voor Exchange, terwijl je ook nog steeds binnen Outlook je @home mail downloadt. De gedownloade mail wordt dan door outlook in de Exchange-database opgeslagen in plaats van in .pst bestanden. Een andere mogelijkheid is een pop-connector voor Exchange installeren (deze zit overigens standaard in Windows 2003 SBS) en daarmee je @home mail downloaden. Nog een andere mogelijkheid is om een domeinnaam te registreren en de mail op je eigen mailserver te laten afleveren. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 juni 2004 Auteur Delen Geplaatst: 4 juni 2004 @ Leo: Een eigen domeinnaam heb ik ook al eens eerder overwogen. Heb je een goed tip voor een goede (niet te dure) provider? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 5 juni 2004 Auteur Delen Geplaatst: 5 juni 2004 Idd, hier ben ik ook al langer na aan het kijken. Meestal kost een domein naam rond de 15 euro per jaar?? (zonder hosting, maar ik heb voorlopig genoeg aan mijn 25mb @home webspace) Hoe gaat dit dan in zijn werk, als ik een domein naam aanvraag. Krijg ik dan gewoon weer een nieuw email adres etc....? Thx voor info mbt exchange, nu weet ik al wat meer. Zit nog met 'n ander probleem maar dit moet ik even op school na laten kijken.....(en zelf ook eff goed bekijken) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 5 juni 2004 Auteur Delen Geplaatst: 5 juni 2004 Ik heb zelf een .net-domeinnaam geregistreerd bij Verisign. Voordeel hiervan vind ik, dat ik mijn eigen DNS kan beheren. Ik heb zelf een server thuis draaien waar de DNS voor mijn domeinnaam op draait. Als je een eigen domeinnaam hebt met mailserver, krijg je natuurlijk e-mailadressen voor jouw eigen domeinnaam. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 8 juni 2004 Auteur Delen Geplaatst: 8 juni 2004 [quote:9016c10252="Sellis"]@ Leo: Een eigen domeinnaam heb ik ook al eens eerder overwogen. Heb je een goed tip voor een goede (niet te dure) provider?[/quote:9016c10252] Ja, [url]http://www.openhost.nl[/url] , en krijg je onze service er gratis bij :wink: Bij vragen kun je ons altijd contacten :) Met vriendelijke groet, Alexander Peters (Open Host) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 8 juni 2004 Auteur Delen Geplaatst: 8 juni 2004 @ Sellis: [url=http://www.bhosted.nl/][b:e25143b9e9][color=red:e25143b9e9]b[/color:e25143b9e9]hosted[/b:e25143b9e9][/url] Hele goede ervaringen mee; bij problemen binnen 10 minuten een antwoord op mail. Kosten zijn [bijna ongelofelijk] aan de lage kant... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 9 juni 2004 Auteur Delen Geplaatst: 9 juni 2004 Ben inmiddels voorzien :D Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen