anoniem Geplaatst: 25 mei 2004 Delen Geplaatst: 25 mei 2004 Dit is een kort forumpje ik denk trouwens al overbodig maar weet iemand hier een site waarop staat hoe beginners een server in elkaar moeten zetten en draaiend te krijgen... alvast bedankt.. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 25 mei 2004 Auteur Delen Geplaatst: 25 mei 2004 Start NOOIT een topic met de titel "Vraagje", maar geef een topic een titel 'die de lading dekt'. [quote:1aec920d24]maar weet iemand hier een site waarop staat hoe beginners een server in elkaar moeten zetten en draaiend te krijgen...[/quote:1aec920d24]WAT voor server met WELK besturingssysteem moet WAAR voor gaan dienen? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 25 mei 2004 Auteur Delen Geplaatst: 25 mei 2004 het wordt een fileserver voor in het netwerk en als ik een router heb gekocht ook nog een webserver en trouwens ook nog printerserver maar dat is nie zo'n probleem.... Doe maar windows want linux ken ik eigelijk nie zo heel erg goe ik heb er wel is mee gewerkt maar snap nie helemaal Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 25 mei 2004 Auteur Delen Geplaatst: 25 mei 2004 Windows 2003 Standard Server :lol: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 26 mei 2004 Auteur Delen Geplaatst: 26 mei 2004 win XP pro voldoet ook best aardig aangezien je geen server voor eeen bedrijf wil installeren, voor ineternet delen: solidshare, voor het delen van bestanden moet je gewoon een map 'shared' maken. installeer een firewall en je bent klaar! Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 26 mei 2004 Auteur Delen Geplaatst: 26 mei 2004 [quote:b09788b124="RobertoAL"]win XP pro voldoet ook best aardig aangezien je geen server voor eeen bedrijf wil installeren, voor ineternet delen: solidshare, voor het delen van bestanden moet je gewoon een map 'shared' maken. installeer een firewall en je bent klaar![/quote:b09788b124] Yeps, en XP Pro ondersteund niet meer dan 10 connecties :-) , hoeft uiteraard geen probleem te zijn, maar toch..... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 27 mei 2004 Auteur Delen Geplaatst: 27 mei 2004 is dat echt? dat wist ik niet.. :oops: maar ach, als je thuis 10 pc's hebt staan heb je waarschijnlijk wel geld voor server 2003 :lol: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 27 mei 2004 Auteur Delen Geplaatst: 27 mei 2004 ik heb al eerder winxp erop gehad maar volgens mij ondersteunde die pc geen slaapstand of windows xp ondersteunde dat nie dus kan dat aan xp liggen Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 27 mei 2004 Auteur Delen Geplaatst: 27 mei 2004 Geen slaapstand? Ff goed zoeken want dit heeft XP echt wel hoor.... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 28 mei 2004 Auteur Delen Geplaatst: 28 mei 2004 hij heeft wel slaapstand alleen die werkt nie...:S Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 28 mei 2004 Auteur Delen Geplaatst: 28 mei 2004 volgens mij als je op afsluiten drukt en dan daarna krijg je 3 blokjes en dan moet je shift ingedrukt houden en dan komt er in plaats van standby slaapstand te staan. als slaapstand gewoon niet werkt dan moet je ff kijke of je genoeg ruimte op je schijf hebt. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 29 mei 2004 Auteur Delen Geplaatst: 29 mei 2004 Dat is nou juist het probleem we hebben nog 2.5 gig vrij en hij gaat wel in slaapstand maar er dan niet meer uit is het misschien verstandig om met een vriend die verstand heeft van linux er een linux server van te maken? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 6 juni 2004 Auteur Delen Geplaatst: 6 juni 2004 Voor Linux heb je veel kennis nodig, anders gaat het mis. Als je er niet veel van af weet kunnen ze zo inbreken op je server. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 6 juni 2004 Auteur Delen Geplaatst: 6 juni 2004 [quote:9b3f53f3ba="WhiteCap"]Voor Linux heb je veel kennis nodig, anders gaat het mis. Als je er niet veel van af weet kunnen ze zo inbreken op je server.[/quote:9b3f53f3ba]Zelfde geld voor windows. Dus ik denk dat het niet zo heel veel uitmaakt. Maar het hangt ook af van hoeveel tijd je erin wilt steken. Ik heb de ervaring dat een linux server het langer volhoud, mits je dat ding maar goed genoeg config. En dat kost een beetje tijd. Jochem Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 6 juni 2004 Auteur Delen Geplaatst: 6 juni 2004 Daar heb je volkomen gelijk in, maar ik denk toch dat de meeste mensen meer ervaring hebben met Windows. Linux gebruikers: Dit wil niet zeggen dat Windows beter is !!! Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 6 juni 2004 Auteur Delen Geplaatst: 6 juni 2004 Ik heb me hele leven al met windows gewerkt en los soms zelf foutjes in windows op dus daar kan ik alles mee maar over het configureren we gaan verbinding op afstand gebruiken zodat je geen toetsenbord en muis erbij nodig heb Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen