anoniem Geplaatst: 25 mei 2004 Delen Geplaatst: 25 mei 2004 Hallo, Ik heb op mijn ftp account een php script (webwinkel) gedraaid, om te kijken wat er allemaal in zat qua functionaliteit. Nu krijg ik hem echter niet meer weg ! Eerste keer heb ik wel veel kunnen verwijderen, maar er blijven enkele hardnekkige directory's op staan. Als ik die probeer te verwijderen dan krijg ik de foutmelding : "Directory not empty". Wat gaat er mis ? Wat kan ik er aan doen ? Er zitten geen bestandjes meer in de dir volgens mij ? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 25 mei 2004 Auteur Delen Geplaatst: 25 mei 2004 wellicht zitten er nog verboden bestanden in. .htaccess bestanden wellicht? Ik heb het zelf ook eens gehad. van wie is de webruimte? ik heb ooit eens gehad dat ik niets mog deleten. informeer anders naar de instellingen. d. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 25 mei 2004 Auteur Delen Geplaatst: 25 mei 2004 Hmm, ja....dit was niet zo, maar ik heb zelf wel aangerommeld met chmod en heb ook idd een .htaccess file d'r opgezet. Alleen ik kan nergens meer dat .htaccess bestandje vinden, dus volgens mij is die er al weer af. Toch zit ik nog met directory's die ik niet kan verwijderen, maar wel renamen en ik kan er ook wel spul in zetten. Wat kan ik hier aan doen ? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 25 mei 2004 Auteur Delen Geplaatst: 25 mei 2004 Ik heb een dergelijke melding weleens gehad. Handmatig de losse bestanden uit de directory verwijderen maakte dat daarna de dir zelf verwijderd kon worden. Let idd ook op verborgen bestanden. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 26 mei 2004 Auteur Delen Geplaatst: 26 mei 2004 Ok...., maar ik zie dus geen bestanden in die bewuste directory's. Wellicht zijn het dan 'verborgen' bestanden. Hoe kan ik deze zichtbaar maken en hoe verwijder ik ze ? Ik gebruik filezilla en evt FTP op een shell account. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 27 mei 2004 Auteur Delen Geplaatst: 27 mei 2004 Heb je een controlpannel bij je host? Via de filemanager kun je ze vaak wel verwijderen....... Marcel. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 28 mei 2004 Auteur Delen Geplaatst: 28 mei 2004 [quote:58abf6ad13="Firehosting"]Heb je een controlpannel bij je host? Via de filemanager kun je ze vaak wel verwijderen....... Marcel.[/quote:58abf6ad13] Euh..., nee. Het is een linux server, waarvan de admins onbereikbaar blijken :evil: . Ik heb nu een keer contact gehad...zeggen ze : "Je hebt shell-access, zoek het zelf maar uit." Niet zo fraai dus, ik vraag me ook af wat voor gevolgen dat voor het systeem heeft als iedereen zelf maar op de servers gaat knoeien... :-? Het is een vrij vervelend probleem en ik heb het nog steeds niet opgelost. En de shell-access is volgens mij flauwekul, want dat is een andere server dan de ftp-server...dus je hebt daar niks aan, je kunt hooguit ftp'en vanaf die shell, maar dan kan met een ftp-client natuurlijk ook. Heeft iemand misschien nog een oplossing ? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 28 mei 2004 Auteur Delen Geplaatst: 28 mei 2004 Je hebt dus wel SSH toegang begrijp ik, maar op een andere server???? Weet je dat heel zeker? Log eens via SSH in en kijk eens wat er allemaal in je home directory staat. Via de shell kun je het wel verwijderen. Admins onbereikbaar? Waar zit je dan als ik vragen mag? Marcel. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 28 mei 2004 Auteur Delen Geplaatst: 28 mei 2004 [quote:a58206ec55="Firehosting"]Je hebt dus wel SSH toegang begrijp ik, maar op een andere server???? Weet je dat heel zeker? Log eens via SSH in en kijk eens wat er allemaal in je home directory staat. Via de shell kun je het wel verwijderen. Admins onbereikbaar? Waar zit je dan als ik vragen mag? Marcel.[/quote:a58206ec55] school.... :roll: . Dat weet ik hééél zeker, want als ik inlog met ssh dan zit ik op een debian machine. De ftp-server is een red-hat machine, ben ik achtergekomen door een php-info bestandje te maken. Er staat verder niks in mijn home dir op. Het zijn dus echt 2 verschillende machines. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen