anoniem Geplaatst: 23 mei 2004 Delen Geplaatst: 23 mei 2004 Ik heb een W2003 server met wat XP clients. Is er een standaard instelling op de server dat de verbinding met een client wordt verbroken na een bepaalde periode van inactiviteit van die client? En zo ja, waar kan ik vinden hoe ik dit kan aanpassen? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 24 mei 2004 Auteur Delen Geplaatst: 24 mei 2004 Nee, een dergelijke instelling is niet standaard aanwezig. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 24 mei 2004 Auteur Delen Geplaatst: 24 mei 2004 Rare vraag ... Waarom zou je de verbinding willen verbreken? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 24 mei 2004 Auteur Delen Geplaatst: 24 mei 2004 Mij inderdaad ook onbekend. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 25 mei 2004 Auteur Delen Geplaatst: 25 mei 2004 Ik wil de verbinding juist niet verbreken maar het gebeurt wel. Vandaar de vraag die dus niet raar is, lijkt me. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 26 mei 2004 Auteur Delen Geplaatst: 26 mei 2004 Is de client toevalig een laptop? Een PCMCIA kaartjes kan uitgeschakeld worden om energie te besparen. Heb je het probleem op alle clients of op enkele? netwerkkaartje al een keer vervangen. Zit de stekker van je switch niet los (klikt raar maar heb het gezien :evil: ) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 26 mei 2004 Auteur Delen Geplaatst: 26 mei 2004 [quote:38b11f4743="debas"]Is de client toevalig een laptop? Een PCMCIA kaartjes kan uitgeschakeld worden om energie te besparen. Heb je het probleem op alle clients of op enkele? netwerkkaartje al een keer vervangen. Zit de stekker van je switch niet los (klikt raar maar heb het gezien :evil: )[/quote:38b11f4743] Het uitschakelen van de netwerkkaart kan ook bij NICs in gewone pc's worden ingesteld, i.i.g. bij 3com kaarten wel. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 26 mei 2004 Auteur Delen Geplaatst: 26 mei 2004 Je hebt gelijk, maar bij een notebook staat het vaak standaard aan en bij een desktop pc niet. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 9 juni 2004 Auteur Delen Geplaatst: 9 juni 2004 Dat is het allemaal niet. De PC's gaan niet in slaapstand, de NIC'sworden niet uitgeschakeld en het feit blijft dat een verbinding met de server die aan het eind van de dag bestaat, als de PC gewoon aan blijft staan, de volgende dag is verbroken. Wie heeft er een idee? Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen