Ga naar inhoud

AMD64 goede basis voor een mailserver?

anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo, Ik wil een mailservertje gaan draaien en die met een groep vrienden gebruiken. Nu heerst bij ons de mening dat onder de consumenten moederborden beter een P4P800 / P4C800-systeem gebouwd kan worden omdat die in deze categorie het stabielst zou zijn. Toch hoor ik een steeds toenemender sterke klank opgaan, dat bijvoorbeeld een MSI NEO2-FIS2R KT800 moederbord ook bijzonder stabiel zou zijn. Bovendien zou die met 1600Mhz een grotere fsb hebben. Nu heb ik alleen de tepel horen luiden en snap niet hoe dat precies zit. Het moet een server worden die vooral sterk moet zijn in stabiliteit en io-operaties, een spamfilter en virusscanner draait, waarschijnlijk mdeamon en die soepel door 30 mensen tegelijk gebruikt kan worden. Wat is wijsheid?
Link naar reactie
  • 4 weken later...
Het zijn allebij perfecte moederborden voor een servertje. Ik denk dat je ze volgens mij allebij perfect kunt gebruiken als basis voor een pentium 4 processor. Als je moet kiezen, zou ik het moederbord met de meeste opties en de krachtigste prestatie's kiezen. De moederbords van tegenwoordig zijn vaak redelijk stabiel. Vooral de wat duurdere moederborden. Verder kun je ook kijken naar de echte server moederborden zoals de Woodruff of de Clearwater series van Intel. Als je echt betrouwbaarheid en stabiliteit zoekt, moet je volgens mij zo'n moederbord kopen. Maar voor maar 30 users, moet het ook met een gewoon p4 moederbord lukken. Als je meer dan 30 users op je server krijgt, is het misschien een idee om nog een server bij te plaatsen. Dit is vaak goedkoper in de aanschaf, dan een super professioneel systeem aan te schaffen. Veel Succes, Meindert
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Populaire leden

Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

• Leden

Geen leden om te tonen

• Nieuwe aanmaken...