anoniem Geplaatst: 8 mei 2004 Delen Geplaatst: 8 mei 2004 Ik wou ff FTP servre opzetten, maar dit lukte niet. Ik zit achter een router dus kom ik, als ik het public probeer, niet op de juiste server. Ik kan wel in de router komen, maar ik weet niet precies hoe ik die moet instellen voor server. Ik heb een E-Tech ADSL Ethernet Router. Als ik in het 'instel-menu' zit kan ik dit instellen: ID = nr'tje Public Port = port Private Port = port Port Type = TCP of UDP Host IP Address = ip waar server naartoe moet. Tenminste, zo zat ik eraan te denken. De public port & private port moeten dan denk ik op 21 (FTP port). Kan iemand mij zeggen of ik zo goed zit/zat te denken? Alvast bedankt, Rens Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 8 mei 2004 Auteur Delen Geplaatst: 8 mei 2004 kun je geen Virtual server aanmaken? (of zoek even naar NAT) ken e-tech niet zo goed. zitten deze opties daarbij? d. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 8 mei 2004 Auteur Delen Geplaatst: 8 mei 2004 Dat was virtual server waar ik het vandaan heb :D Maar ik heb dat al geprobeerd, maar het werkte niet :cry: Ik snap het eigenlijk niet echt meer :roll: Mzzls, Rensjuh Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 8 mei 2004 Auteur Delen Geplaatst: 8 mei 2004 mijn idee: Public Port = 80 Private Port = 80 Port Type = TCP Host IP Address = lokaal ip ( b.v. 192.168.2.100) lijkt mij dan een logische poging. dit heb je geprobeert? d. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 10 mei 2004 Auteur Delen Geplaatst: 10 mei 2004 Public Port = 21 Private Port = 21 Port Type = TCP Host IP Address = 10.0.0.7 (ip van de hostende computer) Dat had ik, lijkt me toch goed te staan :-? Mzzls, Rensjuh Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 11 mei 2004 Auteur Delen Geplaatst: 11 mei 2004 Router wel geherstart? Werkt de ftp-server lokaal? Het is logisch dat je niet met je eigen public ip kan conecten, dat kan ik ook niet met mijn e-tech router. Denk dat er wat services draaien oid, die het onmogelijk maken. Jochem Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 11 mei 2004 Auteur Delen Geplaatst: 11 mei 2004 Router werkt gereboot na het opslaan van de instellingen. De server werkt lokaal gewoon normaal. Hmmz, zal het morgen of sow dan nog eens proberen en dan iemand anders laten connecten :D Mzzls, Rensjuh Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen