Ga naar inhoud

Klein bedrijfsnetwerkje, enkele vragen

anoniem

Aanbevolen berichten

Wil een klein bedrijfsnetwerkje opzetten en heb de volgende vragen. Gegevens netwerk: - max. 6 clients - 1 server t.b.v. opslag en internetdelen - Betreft allemaal windows XP Prof machines (clients) Vragen: - Hoe zwaar zal de server moeten zijn? welke configuratie? is P2 350MHz voldoende? - Welke software dien ik te draaien op de server? Welke is voor deze situatie het beste? - Op dit moment heeft ieder zijn eigen outlook express pop email. Is dit makkelijker via outlook en exchange te realiseren?
Link naar reactie
Alles wat je wil moet makkelijk kunnen, behalve dat Windows XP niet op de server zal draaien, of in ieder geval niet soepel. Ik raad je dan ook aan om er Linux op te installeren, zonder de grafische rotzooi erbij. Zelf heb ik op deze manier een klein netwerk opgezet zonder enige voorkennis van Linux. Overigens heeft er een hele tijd geleden een artikel in C!T gestaan waar dit allemaal stap voor stap werd uitgelegd, dat was mijn leidraad. Dus met een goede handleiding is het heel erg makkelijk. Ik zou het zeker overwegen. - Bas
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...