anoniem Geplaatst: 6 april 2004 Delen Geplaatst: 6 april 2004 Hallo allemaal, Ik schets de volgende situatie: server ----> router -----> INTERNET <----- workstation (werk) (werk) (thuis) feiten: - Server: Win Server 2003 Enterprise Ed. - Workstation: Win XP Pro - Op de server heb ik een domein geinstalleerd en gebruikers aangemaakt die lokaal en remote kunnen aanloggen. - Op de router (met firewall) zijn ook de gebruikers toegevoegd en geforward. - Op de workstation is een VPN-client geinstalleerd Echter lukt het mij niet om met Certificate Manager certificaten aan te maken voor elke gebruiker. (Certificate Services is geinstalleerd !) Wie o wie weet hoe je dat doet en heeft misschien ook nog een checklist voor het opzetten van de VPN-Server. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 7 april 2004 Auteur Delen Geplaatst: 7 april 2004 Graag wat meer info: - Wat voor router is het en ondersteunt deze ook IPsec VPN's? - Probeer je op je server een VPN-server op te zetten of fungeert de router als VPN-server? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 8 april 2004 Auteur Delen Geplaatst: 8 april 2004 De router is een Draytek Vigor 2200 Plus, en zal als VPN-server dienen. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen