anoniem Geplaatst: 3 april 2004 Delen Geplaatst: 3 april 2004 Ik heb een 2003 server draaien met daaraan een aantal XP clients. Om de haverklap is de server vergrendeld. Iemand enig idee wat dit veroorzaakt en wat eraan te doen is? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 3 april 2004 Auteur Delen Geplaatst: 3 april 2004 [quote:812b861e88] Bedoel je dat je na verloop van tijd moet inloggen? Dat klopt, windows 2003 gaat de gebruiker uitloggen als er niets wordt gedaan. Dit in tegenstelling tot win 2000 server.[/quote:812b861e88] Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 3 april 2004 Auteur Delen Geplaatst: 3 april 2004 [quote:62fbd75655] Bedoel je dat je na verloop van tijd moet inloggen? Dat klopt, windows 2003 gaat de gebruiker uitloggen als er niets wordt gedaan. Dit in tegenstelling tot win 2000 server.[/quote:62fbd75655] Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 3 april 2004 Auteur Delen Geplaatst: 3 april 2004 Als een gebruiker is ingelogd wordt hij toch niet na tien minuten niets doen uitgelogd? En een gebruiker uitloggen is toch iets anders dan de hele server vergrendelen. Dan kan niemand meer inloggen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 3 april 2004 Auteur Delen Geplaatst: 3 april 2004 Wat bedoel je met "de server wordt vergrendeld"? Dat je op het console van de server een wachtwoord in moet vullen? Daar is toch niks mis mee? Je wil toch niet dat iedereen zomaar achter die server kruipt, als jij een tijdje weg bent? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 april 2004 Auteur Delen Geplaatst: 4 april 2004 [quote:94ddf5a5b3] Draait er op die server ook een ander programma? Op mijn werk heb ik win 2000 op mijn pc en daar gebeurd niets mee, tot dat ik een bepaald programma gebruik. Die "lockt"de pc na een aantal minuten als ik niets met de pc doe. Dit is dus geen actie van windows zelf. I.v.m. mijn eigen vraag op het forum, gebruik je AD op server? of gebruik je een workgroup?[/quote:94ddf5a5b3] Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 april 2004 Auteur Delen Geplaatst: 4 april 2004 Ik krijg te zien: "Deze server is vergrendeld. Druk op Ctr-Alt-Del en meldt u aan als administrator om de server te ontgrendelen." Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 april 2004 Auteur Delen Geplaatst: 4 april 2004 Zoals ik al eerder zei is dit heel normaal. Je wil toch niet dat zomaar iedereen achter die server kruipt? Ik snap je probleem niet helemaal... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 april 2004 Auteur Delen Geplaatst: 4 april 2004 dan moet je je screen saver uitzetten Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 april 2004 Auteur Delen Geplaatst: 4 april 2004 Deze melding is heel normaal bij windows 2003 server. Als je dat niet wil is er maar één oplossing, ga terug naar windows 2000 server! Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 april 2004 Auteur Delen Geplaatst: 4 april 2004 [quote:2f5ade32fb="H.Vogel"]Deze melding is heel normaal bij windows 2003 server. Als je dat niet wil is er maar één oplossing, ga terug naar windows 2000 server![/quote:2f5ade32fb] Dat is geen oplossing natuurlijk. Je hoeft natuurlijk niet terug naar Windows 2000 om in 2003 de screensaver uit te schakelen.... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 5 april 2004 Auteur Delen Geplaatst: 5 april 2004 Voor zover mij bekend is gaat windows 2003 de gebruiker na verloop van tijd uitloggen met of zonder screensaver. Bij mij gebeurd het zelfde maar ik vind het wel oké. En een server hoort natuurlijk ook niet onbeheerd open te staan. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 5 april 2004 Auteur Delen Geplaatst: 5 april 2004 Windows server 2003 gooit de ingelogde gebruiker niet na een bepaalde tijd eruit. Dit zou wel heel stom zijn als er bepaalde programma's in de achtergrond draaien, die niet als service geinstalleerd zijn. Deze draaien dan in een keer ook niet meer. Dit is uiteraard de standaardinstelling. Als er niet mee gerommeld is, blijft de ingelogde gebruiker dus gewoon ingelogd. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 5 april 2004 Auteur Delen Geplaatst: 5 april 2004 Je hebt helemaal gelijk! Ik heb de screensaver ook maar even uitgezet en inderdaad, niet uitgelogd! Weer wat geleerd. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 5 april 2004 Auteur Delen Geplaatst: 5 april 2004 Volgens mij wordt de functie van vergrendelen verkeert begrepen. Het is [b:83fb8e3d04][u:83fb8e3d04]niet[/u:83fb8e3d04][/b:83fb8e3d04] zo dat de ingelogde gebruiker afgemeld wordt en alle programma's afgesloten. Als het OS (namelijk ook zo bij nt/2000/xp) vergrendeld is, is het niet mogelijk om de desktop te bedienen. Dit is een veiligheidsmaatregel. Zodra je het OS ontgrendeld hebt kun je gewoon weer verder waar je gebleven was. Het heeft trouwens totaal geen invloed op de werking van de server. Alles blijft doordraaien en hij is normaal via het netwerk te benaderen. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen