Ga naar inhoud

Vergrendelde server

anoniem

Aanbevolen berichten

[quote:94ddf5a5b3] Draait er op die server ook een ander programma? Op mijn werk heb ik win 2000 op mijn pc en daar gebeurd niets mee, tot dat ik een bepaald programma gebruik. Die "lockt"de pc na een aantal minuten als ik niets met de pc doe. Dit is dus geen actie van windows zelf. I.v.m. mijn eigen vraag op het forum, gebruik je AD op server? of gebruik je een workgroup?[/quote:94ddf5a5b3]
Link naar reactie
[quote:2f5ade32fb="H.Vogel"]Deze melding is heel normaal bij windows 2003 server. Als je dat niet wil is er maar één oplossing, ga terug naar windows 2000 server![/quote:2f5ade32fb] Dat is geen oplossing natuurlijk. Je hoeft natuurlijk niet terug naar Windows 2000 om in 2003 de screensaver uit te schakelen....
Link naar reactie
Windows server 2003 gooit de ingelogde gebruiker niet na een bepaalde tijd eruit. Dit zou wel heel stom zijn als er bepaalde programma's in de achtergrond draaien, die niet als service geinstalleerd zijn. Deze draaien dan in een keer ook niet meer. Dit is uiteraard de standaardinstelling. Als er niet mee gerommeld is, blijft de ingelogde gebruiker dus gewoon ingelogd.
Link naar reactie
Volgens mij wordt de functie van vergrendelen verkeert begrepen. Het is [b:83fb8e3d04][u:83fb8e3d04]niet[/u:83fb8e3d04][/b:83fb8e3d04] zo dat de ingelogde gebruiker afgemeld wordt en alle programma's afgesloten. Als het OS (namelijk ook zo bij nt/2000/xp) vergrendeld is, is het niet mogelijk om de desktop te bedienen. Dit is een veiligheidsmaatregel. Zodra je het OS ontgrendeld hebt kun je gewoon weer verder waar je gebleven was. Het heeft trouwens totaal geen invloed op de werking van de server. Alles blijft doordraaien en hij is normaal via het netwerk te benaderen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...