Ga naar inhoud

Server to Server

anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal, Ik ben hier nieuw en heb (volgens mij) een hele grote vraag. Ik en mijn vriend hebben allebei een server draaien met windows NT 4.0 servicepack 6 Wat willen we nu Zijn server koppelen aan mijn server via ADSL oftwel zijn server via ADSL aan te laten melden op mijn domein. Kan dat zo ja weet iemand ook hoe Gr. Wouter
Link naar reactie
[quote:d15cfd6b95="Leo S"]Voor een trust moet je ook een VPN-verbinding of iets dergelijks opzetten. Dat is wat moeilijker met NT4.[/quote:d15cfd6b95] ???? Waarom zou je een vpn nodig hebben voor een trust??? Je kan er ook voor kiezen in beide routers het smb verkeer alleen toe te staan van en naar elkaars ip-adres, dan heb je het al redelijk secure.
Link naar reactie
Redelijk secure is in de meeste gevallen niet secure genoeg... Volgens mij kom je er met jouw oplossing niet. Voor een trust en het daarbij horende delen van bestanden en zo is NetBIOS-verkeer nodig. Dit wil je niet via het Internet doen, dus is een beveiligde verbinding een oplossing. Zo'n beveiligde verbinding kan op meerdere manieren gemaakt worden, o.a. door met modems naar elkaar te bellen, maar als er een breedband-verbinding aanwezig is, is een VPN dé oplossing. Ook een VPN kan op meerdere manieren gemaakt worden, maar je moet er uiteraard wel hard-, of software voor hebben die VPN-verbindingen op kan bouwen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Populaire leden

Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

• Leden

Geen leden om te tonen

• Nieuwe aanmaken...