Ga naar inhoud

orthodox en of on-orthodox

anoniem

Aanbevolen berichten

Goeiemorgen computertotaalders, Een nogal aardig gecompliceerd probleem doet zich bij ons in het bedrijf voor. Ik heb jullie advies en raad heel hard nodig. Op het bedrijf waar ik werk heb ik een intraweb opgezet. In het netwerk is een webserver ("APACHE") geïmplementeerd. Deze loopt op een Pentium III(550) onder "WINDOWS 2000 Professional". De Mainserver loopt op "WINDOWS 2000 SERVER". Ik heb (dankzij een intensieve speurtocht op het internet) "Apache" volledig geconfigureerd en gefinetuned om de laatste eventuele kantjes eraf te schaven. Deze computer is dan ook enkel en alleen, uitsluitend bestemd voor het intraweb. Op deze pc staat verder ook geen software. Intern lukt dit aardig alhoewel er toch soms een klein schoonheidsfoutje te noteren valt: nl. soms gebeurt het dat indien men inlogt via de Mainserver (remote-desktop-controle) .... en de cliënt-computer hangt!!! Geen beweging meer in te krijgen. Dit heeft een herstart (voor de cliënt-pc) tot gevolg zodat ... soms ook de gedownloade reeds bewerkte pagina of document verdwenen is. Vandaar de gouden tip voor de collega's: eerst het document opslaan, dan pas bewerken. Het opvallende aan dit schoonheidsfoutje is wel dat dit fenomeen zich voordoet indien men de "intraweb"-server tracht te bereiken via Mainserver (remote-desktop-controle). Indien men echter het Ip-adres intikt van "Apache" en dus rechtstreeks communiceert met de "intrawebserver" verloopt alles vlekkeloos. Deze laatste manier van handelen brengt ook een enorme snelheidswinst met zich mee wat helemaal niet het geval is via remote-desktop. Hebben julliou enig idee wat hier de oorzaak van zou kunnen zijn? PS: "Apache" onder Windows is niet zo'n gelukkige keuze. De versie die gebruikt wordt is "1.3.27". Heb echt alles geprobeerd om het maximum er uit te halen. Vooral via de site van Apache zelf. Verder ben ik hier en daar op enkele forums bruikbare tips tegengekomen. Sinds 31 december 2002 staat dit ding dag en nacht te draaien en het heeft nog geen krimp gegeven. Och wordt er naar gestreefd om in de toekomst "Apache" te laten werken op een Linux-installatie. Daar "Apache" op de benedenverdieping staat heb ik er ook niet altijd direct visueel contact en controle over. Onlangs kwam ik er op uit dat "iemand" doodleuk de "intrawebserver" gebruikte als werstation en er ook software op installeerde. Deze software diende dan o.a. om files te synchroniseren met een andere pc. Gevolg was ook dat de swapfile (die ik veel hoger ingesteld ) terug was gezet naar ongeveer een 400MB. Nu had ik graag jullie mening hierover. Kan deze handelswijze problemen veroorzaken en zo ja welke? Is deze manier van werken verantwoord voor iemand die beweert “netwerkdeskundige” te zijn? Hoop spoedig iets van jullie te mogen vernemen. Jef Gees.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...