Ga naar inhoud

w2k server en winxp?

anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb het volgende probleem. ik heb een "win2k server edition" server geinstallerd. op die server staat een domein controller. Ik wil met mijn gebruikers naam Robbin kunnen inloggen op het domain en op mijn eigen pc (winxp pro). als de server uit staat wil ik ook nog kunnen inloggen en mijn eigen instellingen zien. als ik nu inlog op de server maakt hij een nieuw profiel aan en dat moet dus niet ik wil alles wel onder 1 profiel houden. de username op de server en in windows zijn gelijk ook het wachtwoord. iemand een idee?
Link naar reactie
Dat kan volgens mij niet. Wat je wel kan doen is beide profielen gelijk houden. Als je één profiel aanhoudt waaronder je nieuwe instellingen maakt en installeert, dan kun je door middel van het kopieren van dat profiel naar de andere documents en settings map de profielen gelijk houden. Volgens mij moet je tijdens dat kopieren niet al jezelf ingelogd zijn (maar bijv. als admin) Door het profiel te kopierem naar de verborgen map 'default user' krijgt iedereen die voor het eerst aanmeldt via de computer een profiel dat gebaseerd is op de default user. Suc6
Link naar reactie
dat is idd een idee. maar dat is wle een hele makkelijke oplossing. en ik hoop dat het ook anders kan anders word het wel lastig werken. kan je het msichien instellen op de domain controller? en anders zit dr niets anders op dan de server altijd aan laten staan. of heeft iemand anders nog ideeen?
Link naar reactie
Als de server aan blijft staan kun je wel gebruik maken van een roaming profile (een zwervend profiel). Instellingen worden dan bewaard op de server en toegepast op de pc waarmee je inlogt op het domein. Op elke pc worden dan jouw instellingen gebruikt. Dat stel je in in je Active Directory. Maar da's dus niet wat jij wilt, dat is eigenlijk net andersom. Ben ook benieuwd of er een ander is die hier wel een oplossing voor heeft. Schiet me te binnen dat je met het werkstation niet hoeft in te loggen op het domein. Door middel van een script kan je ook mappings maken naar de server e.d. Er zal dan alleen (bij sommige acties) om een wachtwoord gevraagd worden. Voordeel is wel dat je elke keer lokaal inlogt op het werkstation en dus altijd gebruik maakt van hetzelfde profiel. Suc6
Link naar reactie
[quote:fa0434baa0="Sellis"] Schiet me te binnen dat je met het werkstation niet hoeft in te loggen op het domein. Door middel van een script kan je ook mappings maken naar de server e.d. Er zal dan alleen (bij sommige acties) om een wachtwoord gevraagd worden. Voordeel is wel dat je elke keer lokaal inlogt op het werkstation en dus altijd gebruik maakt van hetzelfde profiel. Suc6[/quote:fa0434baa0] Met welk script gaat dat dan. dat is al een redelijke oplossing. en dat wachtwoord is het probleem nog niet zo heel erg. maar als iemand anders nog een betere oplossing weet altijd welkom natuurlijk
Link naar reactie
Dat gaat gewoon met een tekst-bestand. Dit bestand noem je dat bijvoorbeeld logon.bat (dus extensie hernoemen). Stel je hebt 3 mappen op de server die je wil gebruiken, deze deel je op de server (sharen). In het script zet je dan: net use p: \\servernaam\muziek net use q: \\servernaam\data net use r: \\servernaam\backup de letter achter use staat voor de driveletter die je dan erbij krijgt op je pc. De servernaam is de naam van je computer waar w2k op draait. Dit script kan je op je desktop plaatsen en aanklikken als je verbinding wilt. In XP Pro kan je dit ook weer automatiseren met inloggen. Lees [url=http://search.vang.net/cgi-bin/computertotaal/search?mu=http%3A//www%2Ecomputertotaal%2Enl/cursussen/cst%2Ecfm%3Fid%3D73&mw=xp#amarker]dit [/url]ook maar eens. Suc6
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...