Ga naar inhoud

ftp Server

anoniem

Aanbevolen berichten

Het ligt er aan hoe je verbonden bent met het internet. Als de modem direct op jou computer zit hoef je geen poorten te forwarden, alle poorten zijn dan al geforward naar je computer (mits de firewall uit staat). Zit je achter een router of hub, dan moet je bij de hoofdcomputer of de router een FTP service instellen, en dan de poorten forwarden die je gebruikt. Meestal is dit 20 en 21, en de port range die je gebruikt voor passive transfers. Het laatste geval is wat lastiger, maar uit je verhaal te horen ben je direct verbonden met het internet. Zorg er dus voor dat je firewall uit staat en dat degene die connect passive mode gebruikt, dan voorzie ik geen problemen. Hope this helps Kobus.
Link naar reactie
Ik ben dus via mijn ADSL modem verbonden. Ik heb de server ondertussen lopen, maar om de zoveel minuten stopt het downloaden, in de server log staat de hele tijd '426 Connection closed/transfer aborted'. Degene die zit te download geeft dan dus geen ABORT command (volgens de persoon in kwestie stopt de verbinding er telkens zo maar mee.) Moet ik nu misschien iets met passive doen?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...