anoniem Geplaatst: 26 februari 2004 Delen Geplaatst: 26 februari 2004 Ik wil graag een FTP server op mijn computer zetten. Ik heb een 510i adsl modem en windows xp. Weet iemand nog een goede en erg basic tutorial voor het opzetten van een FTP? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 26 februari 2004 Auteur Delen Geplaatst: 26 februari 2004 Volgens mij heb ik dit perongeluk in de verkeerde catagorie geplaatst??? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 27 februari 2004 Auteur Delen Geplaatst: 27 februari 2004 Staat nu goed. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 27 februari 2004 Auteur Delen Geplaatst: 27 februari 2004 Als je Win XP prof hebt, heb je gelijk een FTP-server. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 27 februari 2004 Auteur Delen Geplaatst: 27 februari 2004 Maar er zit toch alleen een webserver bij windows? Het liefste heb ik dat iemand een goede tutorial kan geven, die erg simpel is. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 27 februari 2004 Auteur Delen Geplaatst: 27 februari 2004 [quote:a8708b4e10="Bigboy"]Het liefste heb ik dat iemand een goede tutorial kan geven, die erg simpel is.[/quote:a8708b4e10] ja baas. :-? zoek even het programma Cute FTP. voor de beginner een aardig programma. je kan ook even kijken bij de software van Analog X. d. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 27 februari 2004 Auteur Delen Geplaatst: 27 februari 2004 Was niet commanderend bedoelt. Ik heb nu het volgende programma gevonden: [url=http://www.pablovandermeer.nl/downloads.html]FTP Server[/url] Maar ik heb ergens iets gelezen dat je een poort moet openzetten of een default server moet instellen in de instellingen van de modem, klopt dat? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 27 februari 2004 Auteur Delen Geplaatst: 27 februari 2004 Nee. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 27 februari 2004 Auteur Delen Geplaatst: 27 februari 2004 [quote:5a3c89371a="Wiep Corbier"]Nee.[/quote:5a3c89371a] nee? :o vind ik knap als ie een router/modem gebruikt... eff aan TS: je moet in je moidem de goede poorten naar je server laten verwijzen.. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 27 februari 2004 Auteur Delen Geplaatst: 27 februari 2004 Ik meen toch zeker te weten dat iedereen een modem gebruikt. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 29 februari 2004 Auteur Delen Geplaatst: 29 februari 2004 Het ligt er aan hoe je verbonden bent met het internet. Als de modem direct op jou computer zit hoef je geen poorten te forwarden, alle poorten zijn dan al geforward naar je computer (mits de firewall uit staat). Zit je achter een router of hub, dan moet je bij de hoofdcomputer of de router een FTP service instellen, en dan de poorten forwarden die je gebruikt. Meestal is dit 20 en 21, en de port range die je gebruikt voor passive transfers. Het laatste geval is wat lastiger, maar uit je verhaal te horen ben je direct verbonden met het internet. Zorg er dus voor dat je firewall uit staat en dat degene die connect passive mode gebruikt, dan voorzie ik geen problemen. Hope this helps Kobus. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 1 maart 2004 Auteur Delen Geplaatst: 1 maart 2004 Ik ben dus via mijn ADSL modem verbonden. Ik heb de server ondertussen lopen, maar om de zoveel minuten stopt het downloaden, in de server log staat de hele tijd '426 Connection closed/transfer aborted'. Degene die zit te download geeft dan dus geen ABORT command (volgens de persoon in kwestie stopt de verbinding er telkens zo maar mee.) Moet ik nu misschien iets met passive doen? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 1 maart 2004 Auteur Delen Geplaatst: 1 maart 2004 :lol: . JA. d. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 3 maart 2004 Auteur Delen Geplaatst: 3 maart 2004 Hoe is hij ingelogt? Pass mode of no firewall? Volgens mij verbreekt de server (jij dus) de verbinding, het is niet gebruikelijk dat een FTP Client de verbinding uit zichzelf verbreekt. Meestal zit er iets niet goed met de priviledges die je de client hebt gegeven. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen