Ga naar inhoud

Aanmelden XP Pro in AD Win 2000 server mislukt

anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal, Het volgende doet zich voor: Een XP Pro pc is uit AD verwijderd. Daarna moet deze pc opnieuw aangemeld worden. Echter dan krijg ik de volgende melding: [i:8770897728]"De volgende fout is opgetreden tijdens het lid worden van domein XXX: Meerdere verbindingen met een server of een gedeelde bron van een gebruiker die meerdere gebruiksnamen gebruikt, zijn niet toegestaan. Verbreek alle eerdere verbindingen met de server of de gedeelde bron en probeer opnieuw ..."[/i:8770897728] Ik ben aangemeld als admin en heb zowel de server als de client al opnieuw gestart. Momenteel is deze client lid van een werkgroep. Hiervoor werkte het aanmelden op het domein altijd correct. Wie weet raad?
Link naar reactie
Ik krijg de genoemde melding dus inderdaad als ik de pc uit AD heb verwijderd en deze via de client weer wil aanmelden op het domein (eigenschappen deze computer - computernaam wijzigen - aanmelden op domein met admin account en wachtwoord). Ben al aan het zoeken bij MS, maar tot nog toe niets gevonden. Ondertussen een image teruggezet. Deze logde inderdaad in op domein. De pc verscheen niet in AD. Uit nieuwsgierigheid pc in werkgroep geplaatstt en daarna weer in domein aangemeld. Mijn verbazing werd nog groter toen ik opnieuw de foutmelding kreeg. Kan nu middels het terugzetten van de image gewoon met de pc het domein op, maar ik wil nu gewoon weten wat er aan de hand is. Ga verder op onderzoek. Suggesties zijn nog steeds welkom :wink:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...