anoniem Geplaatst: 22 februari 2004 Delen Geplaatst: 22 februari 2004 Hallo allemaal, Het volgende doet zich voor: Een XP Pro pc is uit AD verwijderd. Daarna moet deze pc opnieuw aangemeld worden. Echter dan krijg ik de volgende melding: [i:8770897728]"De volgende fout is opgetreden tijdens het lid worden van domein XXX: Meerdere verbindingen met een server of een gedeelde bron van een gebruiker die meerdere gebruiksnamen gebruikt, zijn niet toegestaan. Verbreek alle eerdere verbindingen met de server of de gedeelde bron en probeer opnieuw ..."[/i:8770897728] Ik ben aangemeld als admin en heb zowel de server als de client al opnieuw gestart. Momenteel is deze client lid van een werkgroep. Hiervoor werkte het aanmelden op het domein altijd correct. Wie weet raad? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 22 februari 2004 Auteur Delen Geplaatst: 22 februari 2004 Staat hij niet per ongeluk nog in de "Active Directory Users and Computers"? Heb ik ook een keer gehad. Daar weggegooid en als normaal in het domain aangemeld. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 22 februari 2004 Auteur Delen Geplaatst: 22 februari 2004 Ook in de AD is ie al verwijderd. Vreemde is dat als ik em daar handmatig aanmaak, deze pc nog steeds niet kan aanmelden op het domein (zelfde foutmelding), maar ik vanuit de AD de pc wel kan beheren. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 22 februari 2004 Auteur Delen Geplaatst: 22 februari 2004 Als je hem dan uit de "Active Directory Users and Computers" heb gegooid, kan je hem dan niet aanmelden vanuit het station? Want dan lijkt mij er iets anders aan de hand Want dan komt natuurlijk mijn volgende domme vraag: Al bij MS gekeken? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 22 februari 2004 Auteur Delen Geplaatst: 22 februari 2004 Ik krijg de genoemde melding dus inderdaad als ik de pc uit AD heb verwijderd en deze via de client weer wil aanmelden op het domein (eigenschappen deze computer - computernaam wijzigen - aanmelden op domein met admin account en wachtwoord). Ben al aan het zoeken bij MS, maar tot nog toe niets gevonden. Ondertussen een image teruggezet. Deze logde inderdaad in op domein. De pc verscheen niet in AD. Uit nieuwsgierigheid pc in werkgroep geplaatstt en daarna weer in domein aangemeld. Mijn verbazing werd nog groter toen ik opnieuw de foutmelding kreeg. Kan nu middels het terugzetten van de image gewoon met de pc het domein op, maar ik wil nu gewoon weten wat er aan de hand is. Ga verder op onderzoek. Suggesties zijn nog steeds welkom :wink: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 22 februari 2004 Auteur Delen Geplaatst: 22 februari 2004 Volgende domme vraag: Als je local inlog op je XP-client, krijg je dan nog die melding? Wat is de fout plus foutcode uit je "Event viewer" en staan er nog foutcodes voor? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 23 februari 2004 Auteur Delen Geplaatst: 23 februari 2004 Zijn er niet nog toevallig netwerkmappings actief? Zorg ervoor dat alle netwerkschijven verwijderd zijn voordat je een PC aanmeldt op een domein. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 23 februari 2004 Auteur Delen Geplaatst: 23 februari 2004 Er zijn geen mappings actief. Deze worden pas gemaakt met het inloggen op het domein, dan loopt er een script mee. Helaas nog geen tijd gehad om foutmelding te posten. Volgt z.s.m. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 24 februari 2004 Auteur Delen Geplaatst: 24 februari 2004 Onder Windows XP wil het wel eens gebeuren dat netwerkdrives onthouden worden, ook als de machine geen lid meer is van het domein. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen